کد خبر : 80379
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 12:09

قاضی زاده هاشمی در حیاط دولت:

سال آینده شاهد بیکاری هیچ یک فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد نخواهیم بود

سال آینده شاهد بیکاری هیچ یک فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد نخواهیم بود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ان‌شاالله در سال آینده تقریبا فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان که شرایط استخدام را داشته باشند حتما به استخدام دولت در می‌آیند و قانونی که ده سال معطل مانده بود، با همت دولت به نتیجه رسید. ان‌شاالله در سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانبازان نخواهیم بود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایلنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره شکل حمایت بنیاد شهید از خانواده شهدا در سال جدید گفت: همین الان در حال حاضر مطلع هستید که برای ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد با کمک‌هایی که دولت و سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشتند، دفترچه آزمون این افراد منتشر شد و جهاد دانشگاهی دارد آزمون را برگزار می‌کند و ان‌شاالله در سال آینده تقریبا فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان که شرایط استخدام را داشته باشند حتما به استخدام دولت در می‌آیند و قانونی که ده سال معطل مانده بود، با همت دولت به نتیجه رسید. ان‌شاالله در سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانبازان نخواهیم بود.

وزیر اقتصاد: تورم ۳۵ درصدی هم بالاست / فقط ۷ استان نرخ بیکاری ۲ رقمی دارند

وی افزود: اقدام موثر حمایت از اشتغال سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال است که دولت محترم سود خیلی خوبی گذاشته است و امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش پیدا کند. این نرخ در ابتدای سال ۱۵ درصد بود، در حال حاضر به ۹/۸ درصد رسیده و امیدواریم در پایان سال آینده به زیر ۵ درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شاید بتوان گفت جدی‌ترین کاری که انجام دادیم در دو عرصه است. یکی کاهش زمان پرداخت هزینه درمان بوده که از شش ماه به سه ماه در موسسات و از چهل و پنج روز به بیست روز برای اشخاص ایثارگر رسیده است و در درجه فرهنگی هم ظهور و بروز آن ۵ فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر بوده است.

برچسب ها :بیکاری ، جانبازان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.