کد خبر : 80876
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 - 11:52

رئيس سازمان غذا و دارو:

داروی بیماران SMA از سال آینده تولید می شود

داروی بیماران SMA از سال آینده تولید می شود
شفقنا_ رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اساسنامه تحویل دارو درِ منزل نهایی شده، گفت: به محض اینکه سامانه این خدمت آماده شود، اطلاع‌رسانی لازم در مورد آن صورت می‌گیرد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از شفقنا، دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان غذا و دارو برای سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگر درباره سیاست‌های کلان سازمان غذا و دارو سخن بگوییم، باید به این موضوع اشاره کرد که برنامه‌های استراتژیک سازمان به دو بخش «کوتاه‌مدت» و «بلندمدت» تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار می‌گیرد، ادامه داد: سازمان غذا و دارو در نظر دارد به منظور افزایش و رشد تولید دارو بر شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز شود. سبد دارویی کشور باید توسعه یابد و داروهای جدید تولید می‌شود.

توزیع داروهای بیماران خاص تنها در داروخانه‌های مشخص

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: همچنین تولید چند داروی «بایوتک» و تولید داروی بیماران SMA را مدنظر قرار داده‌ایم. راه‌اندازی دومین پالایشگاه خون در کشور نیز کلید می‌خورد. تولید داروی بیماران SMA، تولید چند داروی بایوتک، کلید خرودن پالایشگاه خون و توسعه سبد دارویی کشور جزو خبرهای خوب سال آینده به حساب می‌آید.

محمدی درباره آخرین وضعیت اساسنامه دارورسانی درب منزل خاطرنشان کرد: اساسنامه تحویل دارو در درب منزل نهایی شده و به محض اینکه سامانه این خدمت آماده شود، اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد

برچسب ها :SMA ، بیماران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.