کد خبر : 51350
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 21:54

ضعف در وصول درآمدهای بودجه 1402؛ پیش بینی تراز عملیاتی منفی 550 همت تا پایان سال

ضعف در وصول درآمدهای بودجه 1402؛ پیش بینی تراز عملیاتی منفی 550 همت تا پایان سال
پیش بینی می‌شود تا پایان سال تراز عملیاتی بودجه منفی 550 همت خواهد بود. اختلاف ناشی از عدم واردات خودرو و کاهش درآمدهای گمرکی از جمله علل این موضوع است.

به گزارش اطلاع با ما ، بر اساس اطلاعات مالی، کل درآمدهای مصوب بودجه 1402 به مبلغ 1054 هزار میلیارد تومان بوده، اما در هفت ماه اول تنها 553 همت جذب شده است. با افت وصول درآمدها، پیش بینی می‌شود تا پایان سال تراز عملیاتی بودجه منفی 550 همت خواهد بود. اختلاف ناشی از عدم واردات خودرو و کاهش درآمدهای گمرکی از جمله علل این موضوع است.

وضعیت ضعیف در وصول درآمدهای بودجه 1402 نشان‌دهنده چالش‌هایی در مدیریت مالی و اقتصاد کشور است. با تراز عملیاتی منفی 550 همت، نقدها به کارایی سیستم مالی و مالیاتی افزایش یافته است. عدم واردات خودرو و کاهش درآمدهای گمرکی از دلایل این ضعف اقتصادی به‌نظر می‌رسد. تصمیمات موثر در زمینه مدیریت مالی و اصلاح سیاست‌های مالیاتی ممکن است برای پیشگیری از افت تراز عملیاتی در دوره‌های آینده اتخاذ شود.

مواجهه با تراز عملیاتی منفی 550 همت نشانگر چالش‌های مالی کشور و عدم تطابق درآمدهای واقعی با پیش‌بینی‌های بودجه است. کاهش درآمدهای گمرکی به دلیل عدم واردات خودرو و تغییرات در این حوزه، اهمیت سیاست‌های مالی و مالیاتی جهت تعادل درآمدهای دولت را نمایان می‌کند. برنامه‌ریزی دقیق تر و تصمیمات اصلاحی ممکن است در بهبود عملکرد مالی کشور تأثیرگذار باشد.

اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شد

برچسب ها :بودجه ، درآمد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.