کد خبر : 87604
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 23:41

در سال ۱۴۰۳ کدام مشاغل بالاترین دستمزد و بیشترین رشد را دارند؟

در سال ۱۴۰۳ کدام مشاغل بالاترین دستمزد و بیشترین رشد را دارند؟
بر اساس تازه‌ترین گزارش حقوق و دستمزد ایرانیان، برنامه‌نویسان بیشترین میزان افزایش دستمزد را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از فردای اقتصاد، بر اساس تازه‌ترین گزارش حقوق و دستمزد ایرانیان، برنامه‌نویسان بیشترین میزان افزایش دستمزد را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

بر اساس گزارش سالانه حقوق و دستمزد استارتاپ «جاب‌ویژن»،  حقوق دریافتی در بازار کار در طول زمان کمابیش متناسب با تورم رشد کرده است.

میانه حقوق دریافتی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تا حدود ۶ درصد از تورم پیشی گرفت ولی حداقل حقوق کارکنان دولت در این سال دو درصد و حداقل حقوق وزارت کار ۵ درصد از تورم عقب‌تر بوده است.

بر اساس این گزارش سطح ارشدیت اثرگذارترین عامل بر حقوق است به طوری که افزایش سطح ارشدیت می‌تواند میانه حقوق را تا سه برابر و نرخ افزایش حقوق را تا ۷۰ درصد بیشتر کند.

حقوق مدیران در سال ۱۴۰۳ سه برابر حقوق کارکنان خواهد بود. میانه حقوق مدیران و کارمندان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۹۰ و ۳۲۰ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش میانه حقوق بخش خصوصی در تهران ۳۰ درصد بیشتر از سایر شهرهاست هرچند مقدار رشد حقوق نسبت به سال ۱۳۹۹ در تهران وسایر شهرها تقریبا برابر است.

برچسب ها :دستمزد ، مشاغل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.