کد خبر : 39021
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 12:59

تضاد افزایش سابقه بیمه و اشکالات بازار کار: چگونه می‌تواند به از دست رفتن فرصت‌های شغلی جوانان منجر شود؟

تضاد افزایش سابقه بیمه و اشکالات بازار کار: چگونه می‌تواند به از دست رفتن فرصت‌های شغلی جوانان منجر شود؟
تضاد میان افزایش سابقه بیمه و فرصت‌های شغلی جوانان یک چالش بزرگ در بازار کار به وجود می‌آورد. افزایش سابقه بیمه به نظر می‌رسد یک اقدام جهت تقویت سیستم تأمین اجتماعی باشد، اما این امر می‌تواند منجر به مشکلات و تضادهایی در بازار کار شود.

به گزارش اطلاع با ما، تضاد میان افزایش سابقه بیمه و فرصت‌های شغلی جوانان یک چالش بزرگ در بازار کار به وجود می‌آورد. افزایش سابقه بیمه به نظر می‌رسد یک اقدام جهت تقویت سیستم تأمین اجتماعی باشد، اما این امر می‌تواند منجر به مشکلات و تضادهایی در بازار کار شود.

یکی از اصلی‌ترین تحولاتی که افزایش سابقه بیمه ایجاد می‌کند، تفاوت نرخ استخدام بین جوانان و افراد با سابقه است. شرکت‌ها ممکن است به دلیل بار سنگین مالیات و بیمه برای استخدام جوانان ترجیح دهند افراد با سابقه را استخدام کنند. این امر به تدریج باعث کاهش فرصت‌های شغلی برای جوانان و ورود به بازار کار می‌شود.

همچنین، افزایش سابقه بیمه می‌تواند به عنوان یک موانع در مسیر ایجاد کارآفرینی و کارآفرینان جوان عمل کند. زیرا افرادی که تازه وارد بازار کار هستند، ممکن است با مشکلات مالی واردات پیشرو شوند که با افزایش نرخ بیمه و مالیات، آنچه که برای آنان دشوارتر می‌شود.

با این حال، افزایش سابقه بیمه همچنین می‌تواند به تأمین اجتماعی افراد کمتر سنوات کمک کند و از آنان حمایت نماید. باید راهکارهای مناسبی ایجاد شود که از یک سو این اهداف تأمین اجتماعی را حفظ کند و از سوی دیگر، از اثرات منفی بر فرصت‌های شغلی جوانان جلوگیری کند. ایجاد برنامه‌ها و حمایت‌های مستقیم برای اشتغال جوانان، تسهیلات مالی برای کارآفرینی جوانان و اصلاح سیاست‌های مالیاتی می‌تواند بخشی از راه حل‌های این چالش باشد.

مبنای پرداخت حق بیمه مشخص شد

افزایش سن بازنشستگی علاوه بر خستگی و فرسودگی شاغلین باعث تداوم بیکاری جوانان خواهد شد و فقط در جهت تامین کسری صندوق های بازنشستگی است و همچنین ظلم و جفا در حق ملت و بهتر است نمایندگان به حل اساسی مشکل بیندیشند و در دسترس ترین راه را که غیر کارشناسی نیز میباشد انتخاب نکنند.

واقعا با توجه به تورم لجام گسیخته، حقوق و مزایای بازنشستگی بیشتر شبیه شوخی شده است و به هیچ وجه انسان زنده نمی تواند با این مبالغ زندگی ابرومندی داشته باشد، حالا چه برسد به اینکه همین شرایط بازنشستگی را با افزایش سنوات بدتر هم بکنند. از طرف دیگر با توجه به بیکاری خیل عظیم جوانان کشور تعویق بازنشستگی موجب از دسترس خارج شدن همین تعداد فرصت محدود شغلی موجود هم می شود و عملا زندگی نسل جوان تباه تر می شود

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای خبرگان رهبری فرمودند: باید جوانان را وارد میدان کرد و از نیروی آنان غفلت نکرد،
مقام معظم رهبری فرمودند: «چشم امید به شما جوانها است؛ و اگر زمام اداره‌ی بخشهای گوناگون کشور به جوانان مؤمن و انقلابی و دانا و کاردان که بحمداللّه کم نیستند سپرده شود، این امید برآورده خواهد شد؛ ان‌شاءاللّه». چشم امیدی که رهبر انقلاب به جوانان دارند می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد و تنها کافی است برخی از مسئولین و مدیران با اعتماد به جوانان و سپردن امور کشور به آنان راه را برای روزهای پرامید و موفقیت‌آمیز هموار کنند. روزهایی که با توجه به فشارهای همه‌جانبه و روند فعلی، اگر بدون حضور جوانان و نیرو و انگیزه آنها و اعتماد به آنان، فرا برسد ی، شاید چندان امیدوارکننده نباشد.

تاکیدات مکرر رهبر انقلاب اسلامی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور از آن نکاتی است که نشان می‌دهد عده‌ای هنوز به این باور نرسیده‌اند که جوانان هم می‌توانند سکان هدایت مدیریت کشور را در دست بگیرند و مقام معظم رهبری هر بار در سخنان خود این نکته را گوشزد می‌کنند تا سرانجام گوش شنوایی برای آن پیدا شود.

نمایندگان مجلس با تصویب این طرح علناا ضربه بزرگی به کسب و کار این مملکت زده و فرصت به کارگیری جوانان در بازار کار را از بین بردند زیرا که جوانان این کشور دارای استعدادهای بسیاری هستند که میتوانند در رشد و شکوفایی این کشور کمک بسیاری کنند. مسئولان نباید توصیه های مقام معظم رهبری  را نادیده بگیرند.

به نظر می رسد باید مسئولین فکر دیگری برای کمبود مالی صندوق های بازنشستگی انجام دهند و در تصمیم خود بازنگیری انجام دهند.

برچسب ها :بیمه ، مالیات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.