کد خبر : 58619
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 22:48

آمار تولد و وضعیت جمعیت در ایران، کاهش یک درصدی تولدها در چهار‌ماهه اول ۱۴۰۲

آمار تولد و وضعیت جمعیت در ایران، کاهش یک درصدی تولدها در چهار‌ماهه اول ۱۴۰۲
در چهار‌ماهه اول سال ۱۴۰۲، گزارش‌های مرکز رصد جمعیت نشان می‌دهد که تعداد تولدها در کشور یک درصد کاهش یافته است

به گزارش اطلاع با ما  در چهار‌ماهه اول سال ۱۴۰۲، گزارش‌های مرکز رصد جمعیت نشان می‌دهد که تعداد تولدها در کشور یک درصد کاهش یافته است، به نسبت مدت مشابه سال گذشته. این کاهش در تعداد تولدها همراه با اطلاعاتی از میانگین سن مادران و پدران در اولین فرزندآوری نیز ارائه شده است. این گزارش همچنین به تاریخچه سازمان ثبت‌احوال در ایران و وظایف آن اشاره دارد.
تحلیل بر روی آمار تولد در چهار‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته، تعداد تولدها یک درصد کاهش یافته است. این کاهش ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله تغییرات در شرایط اقتصادی، اجتماعی یا سلامتی جامعه. میانگین سن مادران در اولین فرزندآوری نیز به ۲۷.۳ سال رسیده، در حالی که پدران در سنین ۳۲.۱ سال اولین تجربه پدر‌بودن را دارند.

سازمان ملل: جمعیت ایران ۸۹ میلیون نفر است

تاریخچه سازمان ثبت‌احوال نیز به دید جامعه ایران از قرن نوزدهم میلادی پرداخته و نشان می‌دهد چگونه این سازمان به عنوان یکی از اولین سازمان‌های ثبت احوال یکپارچه در دنیا آغاز به کار کرده است.

در کل، این تحلیل به تأثیرات تغییرات در تعداد تولدها، شرایط سنی مادران و پدران، و نقش سازمان ثبت‌احوال در ثبت و جمع‌آوری آمارهای جمعیتی اشاره می‌کند.

برچسب ها :تولد ، جمعیت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.