به گزارش اطلاع با ما ، ترامپ و تیرهای به سنگخورده: اصولاً ترامپ شخصیتی جاهطلب است؛ نه بدان جهت که پس از عبور از ۳۰ پروندهی قضایی و صرف هزینههای هنگفت توانسته برای بار دوم رئیسجمهور امریکا شود، بلکه بدین جهت که از هماکنون در فکر سومین دورهی ریاستجمهوری خود میباشد! او که پیش از این سرمست ثروت افسانهای خود بود اینک سرمست از قدرت بلامنازع جرعه جرعه طعم سکرآور توانمندیاش را سر میکشد و نعرههای هلمنمزید سر میدهد.
هنگامیکه شبکهی اِنبیسی دربارهی امکان بار سومِ ریاستجمهوری از او پرسید در پاسخ گفت: «روشهایی وجود دارد که میتوان آن را انجام داد. من شوخی نمیکنم… خیلی از مردم میخواهند من این کار را انجام دهم.»
ترامپ همانند تمامی افراد جاهطلب شیفتهی دیدهشدن است؛ اینکه امروز فرمانی را امضاء کند و فردا ببیند خواستهاش بدون چونوچرا تحقق یافته است. از همینرو وقتی حماس را تهدید کرد که باید تمامی گروگانهای اسرائیلی را یکجا آزاد کند، توقع داشت که این مهم بلافاصله عملی شود، اما تیرش به سنگ خورد! هنگامیکه ایدهی الحاق کانادا به امریکا را مطرح کرد انتظار داشت مردم آن کشور مخالفتی ابراز نکنند، اما تیرش به سنگ خورد! هنگامیکه قرارداد غارت منابع طبیعی اکراین را تهیه کرد امیدوار بود که رئیسجمهور این کشور آن را بپذیرد، اما تیرش به سنگ خورد! هنگامیکه اعمال تعرفهی مازاد برای اروپا را پیش کشید انتظار مقابله بهمثل از سوی اتحادیهی اروپا نداشت، اما تیرش به سنگ خورد! هنگامیکه پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین را وعده داد اطمینان داشت روسیه از آن استقبال خواهد کرد، اما تیرش به سنگ خورد! اکنون نیز او تهدید کرده که چنانچه مسکو با آتشبس در اوکراین موافقت نکند تعرفه ثانویه تا حدود ۵۰ درصد بر صادرات نفت روسیه وضع خواهد کرد.
آری اینک که ترامپ پیدرپی با درهای بسته مواجه شده و تیرهایش یکیپسازدیگری به سنگ اصابت کرده، با تمام قوا متوجه ج.ا. شده و قصد دارد خواستههای ناحق خود را با زبان تهدید به مردم شریف ایران تحمیل کند تا بلکه لااقل این تیر به هدف اصابت کند! اکنون او برای آنکه لااقل یکجا کارنامهی موفقی به مردم امریکا ارائه دهد با فراخوان ناوها و سوخترسانها از مناطق مختلف دنیا به دریای سرخ و خلیج فارس، قصد دارد با تمام فشار ایران را وادار به تسلیم نموده و قدرت دفاعیاش را سلب نماید!
بدیهی استکه موضع ج.ا. در برابر چنین فرد جاهطلب و قلدری نباید موضع ضعف و ترس باشد، بلکه همان گونه که رهبری معظم انقلاب فرمودهاند اگر امریکا شرارت کند ضربهی متقابل محکمی خواهد خورد، در عین حال مسئولان سیاسی/نظامی ایران نباید دچار اشتباه در محاسبات شوند و به تحقیر ترامپ رو آورند! هرگونه بهانه دادن بهدست این مار زنگی یک خطای استراتژیک محسوب میشود به خصوص اگر روی نقاط ضعف یا حساسیتهای وی دست گذاشته شود. بدون شک ج.ا. هر زمانی که کیان کشور را در خطر جدی ببیند میتواند از NPT (پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای) خارج شود یا بهمنظور بازدارندگی از تهاجم دشمنان، نسبت به ساخت سلاح اتمی تجدیدنظر نماید، اما این مهم نباید به گونهای مطرح شود که ترامپ را برای تسریع در تهاجم به ایران وادارد، یا انگیزهی وی را ضریب بخشد!؟ بلکه بدنبال تکرار تهدیدهای علنی او مبنی بر بمبباران ایران، احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع امریکا در تهران به وزارت خارجه و ارائهی یادداشت رسمی هشدار ایران به وی در قبال هرگونه شرارت و ابلاغ عزم ج.ا. برای واکنش قاطع و فوری به هر تهدیدی، و نیز نگارش نامهی شکایت به شورای امنیت سازمان ملل از اقدامات ضروری استکه خوشبختانه دستگاه دیپلماسی کشور اهتمام لازم را بدان داشته است.
این گزارش بر پایه بررسیهای تحریریه اطلاع باما و مرور دادههای منتشرشده در رسانههای کشور تنظیم شده است.
Δ