به گزارش اطلاع با ما به نقل از ایسنا، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا : «کارل هالرگارد» نماینده اتحادیه اروپا در نزد سازمانهای بینالمللی در وین در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به بیانیه این بلوک درباره نظارت و راستیآزمایی آژانس بینالمللی انرژی اتمی در ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در جلسه شورای حکام آژانس قرائت شده، گفت: اتحادیه اروپا نگران توسعه توانمندیهای غنیسازی اورانیوم ایران و افزایش ذخایر اورانیوم غنیشده با خلوس ۶۰ درصد آن است.
هالرگارد بدون اشاره به بدعهدی طرفین اروپایی توافق هستهای که فاصله گرفتن ایران از اجرای تعهدات داوطلبانهاش در این توافق طی سالهای اخیر، واکنش مشروع تهران به آن بود، گفت: ما از ایران میخواهیم با آژانس بینالمللی انرژی اتمی همکاری کند، نظارت و راستیآزمایی برجام را ازسر بگیرد و پروتکل الحاقی را اجرا کند.
او با وجود سیاسیکاری طرفین اروپایی در شورای حکام علیه ایران گفت: ما نسبت به یک راهکار دیپلماتیک متعهدیم.
این گزارش بر پایه بررسیهای تحریریه اطلاع باما و مرور دادههای منتشرشده در رسانههای کشور تنظیم شده است.
Δ