کد خبر : 206072
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۰

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در جلسه شورای حکام

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در جلسه شورای حکام
نمایندگی اتحادیه اروپا در وین در بیانیه‌ای در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره گسترش توانمندی‌های هسته‌ای و ذخایر اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد آن ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که این بلوک بر راهکاری دیپلماتیک برای رسیدگی به مسئله برنامه هسته‌ای ایران متعهد است.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در جلسه شورای حکام

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایسنا، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا : «کارل هالرگارد» نماینده اتحادیه اروپا در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به بیانیه این بلوک درباره نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در جلسه شورای حکام آژانس قرائت شده، گفت: اتحادیه اروپا نگران توسعه توانمندی‌های غنی‌سازی اورانیوم ایران و افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوس ۶۰ درصد آن است.

هالرگارد بدون اشاره به بدعهدی طرفین اروپایی توافق هسته‌ای که فاصله گرفتن ایران از اجرای تعهدات داوطلبانه‌اش در این توافق طی سال‌های اخیر، واکنش مشروع تهران به آن بود، گفت: ما از ایران می‌خواهیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند، نظارت و راستی‌آزمایی برجام را ازسر بگیرد و پروتکل الحاقی را اجرا کند.

او با وجود سیاسی‌کاری طرفین اروپایی در شورای حکام علیه ایران گفت: ما نسبت به یک راهکار دیپلماتیک متعهدیم.

این گزارش بر پایه بررسی‌های تحریریه اطلاع باما و مرور داده‌های منتشرشده در رسانه‌های کشور تنظیم شده است.

کانال اطلاع باما در تلگرام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.