به گزارش اطلاع با ما ، نقد انیمیشن طلسم شده: شاید اولش اسم کارگردان که Shrek (شرک) رو ساخته یکم بیننده رو متقاعد کنه که اثر مهمی قراره ببینه اما اصلا اینطور نیست.
تم موزیکال_فانتزی انیمیشن، با روایت مشکل پرنسسی که منشا جادویی داره و برای حل مشکلش باید ماجراجویی کنه، همین اول میزنه تو ذوق مخاطبی که دنبال کلیشه نیست!
در ظاهر فیلم میخواد حرف خوبی بزنه اما نمیتونه، پدر و مادر این شاهزاده بخاطر اختلاف با هم تبدیل به هیولا شدن و بچه میخواد اینارو برگردونه اما رفته رفته به این نتیجه میرسه که اینا درست بشو نیستن و باهم اختلاف دارند. در واقع هیولا شدن استعاره از اختلاف ودعوا و درگیری هستش که بین والدین دختره اتفاق افتاده، آخر انیمیشن نقطه تحول والدین از به خطر افتادن دختره شروع میشه و یواش یواش بخاطر دخترشون میخوان باهم خوب بشن.
تا اینجا جلو میرن اما یدفعه انیمیشن فانتزی فاز واقعگرایی برمیداره و آخرش پدرمادر جدا از هم زندگی میکنن و دختره هم شاد و خوشحال پیش هردوشون میمونه!
خب مگه هیولا بودنشون اختلاف و جدایی نبود؟ پس چجوری با وجود همون اختلاف تبدیل به آدم شدن؟
یعنی انیمیشن قادر نبوده حرف خودشو بفهمه اصلا، چه برسه پیام خوب برسونه! امضای نتفلیکس هم همیشه تو آثارش هست؛ از اون زوج کاهن مذکر گرفته تا فرمانده ارتش زن! و زن سیاه پوست و …!
این گزارش بر پایه بررسیهای تحریریه اطلاع باما و مرور دادههای منتشرشده در رسانههای کشور تنظیم شده است.
Δ