نحوه ثبتنام و دریافت کمکهزینه ازدواج از تامین اجتماعی
به گزارش اطلاع با ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمکهزینه ازدواج که از طرف سازمان تامین اجتماعی به بیمهشدگان واجد شرایط پرداخت میشود، هدیه و شادباشی است که این سازمان به بیمهشدگانی که تشکیل خانواده جدید میدهند، پرداخت میکند.
این کمکهزینه به بیمهشدگانی که برای اولینبار ازدواج میکنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمهپرداز هستند، پرداخت میشود.
میزان کمکهزینه پرداختی، معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمهشده (مزد مبنای کسر حق بیمه) است و در صورتی که طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) بیمه شده و واجد شرایط باشند، کمکهزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهـد شد.
این خدمت در گذشته با مراجعه حضوری مشمولان واجد شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی برای ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرمهای درخواست انجام میشد، اما با الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه این خدمت در قالب طرح ۳۰۷۰ و از طریق ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات ثبت احوال، علاوه بر اینکه پس از ثبت ازدواج در پایگاه ثبت احوال، این کمک هزینه خودکار حساب واریز میشود، بیمهشدگان واجد شرایط خود نیز میتوانند درخواست دریافت آن را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.
نحوه ثبتنام برای دریافت کمکهزینه ازدواج به اینگونه است که با ورود به صفحه تامین اجتماعی، در قسمت بیمهشدگان- حمایتهای کوتاه مدت و درخواست هدیه ازدواج نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنید.
پس از احراز شرایط دریافت کمکهزینه ازدواج، کاربر با انتخا کلید «تایید و ادامه» نسبت به ثبت درخواست اقدام میکند به محض انتخاب کلید تأیید و ادامه درخواست کمک هزینه ازدواج نامبرده در سامانه متمرکز تعهدات کوتاهمدت ایجاد شده و به اداره کل امور مالی ارسال میشود.
چنانچه موفق به درخواست کمک هزینه ازدواج نشده و در این رابطه با پرسش مواجه هستید، میتوانید از طریق ثبت درخواست خود اقدام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد.
برچسب ها :تامین اجتماعی ، وام ازدواج
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0