کد خبر : 100046
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 13:02

مروری بر دستاوردهای اقتصادی دولت رئیسی

مروری بر دستاوردهای اقتصادی دولت رئیسی
شهید جمهور در دوران ریاست جمهوری خود ثابت کرد سیاست های وی در راستای رضایت عموم مردم است.

به گزارش اطلاع با ما  سعید حسین زاده یزدی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی: شهید جمهور در دوران ریاست جمهوری خود ثابت کرد سیاست های وی در راستای رضایت عموم مردم است. ایجاد طرح کالابرگ الکترونیک، رایگان سازی بهداشت و درمان دهکهای پایین و محروم، طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و عدم افزایش مستقیم قیمت نان با وجود فشارهای مختلف، آزادسازی مجوزهای کسب و کار و حذف رانت‌ها و موانع ایجاد اشتغال جوانان، افزایش وام ازدواج و اجرای طرح تعالی جمعیت، افزایش یارانه دهک‌های پایین درآمدی و از همه مهمتر سفرهای استانی از جمله اقداماتی است که در دوران مدیریت کوتاه ایشان انجام شد.

پیام تسلیت دولت و ملت عراق به رهبر انقلاب و ملت ایران

ایشان بدون اینکه توجهی به سخنان و ناسپاسی ها و طعنه ها و کنایه های خواص داشته باشد، با احساس تکلیفی که داشت سیاستهایی که نفع آن به صورت زیرساختی و بلندمدت برای مردم ایجاد می شد، بر سیاست های کوتاه مدت که منافع کوتاه، اما مضرات بلندمدت برای کشور داشت ترجیح داد. مقابله با خلق پول بی ضابطه بانک‌ها و برخورد با بانک‌های ناسالم و جلوگیری از ایجاد نقدینگی بی‌ضابطه، افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی که منجر به عضویت ایران در پیمان شانگهای، گروه بریکس، اتحادیه اوراسیا و…شد و همچنین گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورهای چین و روسیه و …. کمربند محافظی را برای خنثی‌سازی تحریم‌های مالی و تجاری فراهم می‌آورد

بدهی های در حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی به جای مانده از دولت قبل، بانکهای ناسالم و خلق پول بی ضابطه به جای مانده از سنوات قبل، جنگ اوکراین و روسیه و بالارفتن قیمت غلات جهانی، فتنه سال ۱۴۰۱ و جنگ غزه و رژیم منحوس اسرائیل از جمله موانعی بود که در دوره کوتاه ایشان بر مسند ریاست جمهوری ایجاد شد، و ایشان با سیاستهای خود سعی کردند حتی المقدور اثرات این بحرانها را کاهش دهند.

ایشان ریشه دخالت نزدیکان به دولت را به معنای حقیقی کلمه برکند و به صورت عملی به این توصیه امیرمؤمنان جامعه عمل پوشاند. خیلی از آشنایان و نزدیکان و برادران و فرزندان ایشان شاید الان شناخته شوند و پیش از این برای عموم مردم ناشناخته بودند.

برچسب ها :اقتصاد ، رئیسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.