کد خبر : 98720
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 16:08

مردان و زنان پاراتکواندوی ایران بر بام آسیا

مردان و زنان پاراتکواندوی ایران بر بام آسیا
تیم‌های ملی پاراتکواندوی زنان و مردان ایران با کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز علاوه بر تکرار عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی آسیا عناوین برتر این رقابت‌ها را نیز به خود اختصاص دادند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ورزش 3 ، این دوره از مسابقات امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور ۱۰۹ ورزشکار به میزبانی شهر دانانگ در ویتنام برگزار و تیم ملی ایران با ترکیب ۱۰ پاراتکواندوکار در دو بخش آقایان و بانوان موفق به کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها شد.

تیم ملی پاراتکواندو بانوان ایران با دو طلا و سه برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. مریم عبدالله‌پور و زهرا رحیمی 2 مدال طلا، لیلا میرزایی، آیلار جامی و مرضیه نصراللهی هم به نشان برنز دست پیدا کردند. در بخش مردان نیز تیم ایران با کسب ۲ نشان طلا توسط مهدی پوررهنما و حامد حق‌شناس و ۲ نشان نقره توسط سعید صادقیانپور و امیرمحمد حقیقت‌شناس به عنوان قهرمانی دست یافت.

پاراتکواندو ایران قهرمان آسیا شد

همچنین چهار نماینده ایران به عنوان بهترین‌های این دوره انتخاب و معرفی شدند:
برترین مربی بخش بانوان: عاطفه کشاورز
برترین مربی بخش آقایان: پیام خانلرخانی
برترین بازیکنان: مهدی پوررهنما – زهرا رحیمی

نتایج نمایندگان ایران به شرح ذیل است:

وزن ۴۷- کیلوگرم:
مریم عبدالله‌پور دور نخست به دیدار «ایوجین» از کره رفت و پیروز شد و سپس دیدار سنتی خود را در نیمه نهایی برابر «زیداخون ایساکووا» از ازبکستان برگزار کرد و نهایتا به برتری رسید. عبدالله‌پور در فینال حریف «رومرو کلودیا» از مکزیک شد و مقابل این حریف عنوان‌دار به برتری دست یافت و برای سومین بار طلای آسیا را بر گردن انداخت.

وزن ۵۲- کیلوگرم:
آیلار جامی در نیمه نهایی به دیدار «آلامبایار» از مغولستان رفت و در یک دیداری نزدیک ۷ بر ۳ باخت و به نشان برنز رسید.

وزن ۵۷- کیلوگرم:
زهرا رحیمی ابتدا «پالشا» از نپال را شکست داد و بعد برابر «ژوریوا» از ازبکستان با نتیجه ۲۰ بر ۶ به پیروزی دست یافت و در اولین حضورش در قهرمانی پاراتکواندوی آسیا نشان طلا را بر گردن آویخت.

وزن ۶۵- کیلوگرم:
لیلا میرزایی در مبارزه نخست «کیم ون» از کره جنوبی را پیش رو داشت و پیروز شد و در نیمه نهایی با «دایلا ژلیکو» از فرانسه روبه‌رو شد که ۱۸ بر ۷ باخت و برنزی شد.

وزن ۶۵+ کیلوگرم :
مرضیه نصراللهی نماینده تیم بانوان کشورمان ابتدا به دیدار «وارگاس» از مکزیک رفت و مقابل قهرمان جهان به برتری رسید و سپس مقابل قهرمان المپیک توکیو، عنوان‌دار جهان و آسیا «نایمووا» از ازبکستان رفت و باخت و به نشان برنز رسید.

وزن ۵۸- کیلوگرم:
محمد حسن‌پور بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده نماینده قزاقستان را شکست داد اما در دیدار برابر نماینده جمهوری آذربایجان در ثانیه‌های پایانی شکست خورد و حذف شد.

وزن ۶۳- کیلوگرم:
سعید صادقیان‌پور دور نخست استراحت داشت و سپس «امیر بهلون» نماینده نپال را شکست داد و بعد برابر «توخیروف» نماینده ازبکستان پیروز شد و در فینال مقابل «گانبات» از مغولستان به میدان رفت و در یک دیداری نزدیک ۸ بر ۷ باخت و به نشان نقره بسنده کرد.

وزن ۷۰- کیلوگرم:
امیرمحمد حقیقت‌شناس در اولین دیدار به مصاف «لی گوانهون» از کره جنوبی رفت و به پیروزی رسید سپس مقابل نماینده تایلند پیروز و حریف پوررهنما در فینال شد.
مهدی پوررهنما دیگر نماینده کشورمان در این‌ وزن ابتدا «لیو هریا» از گینه نو را شکست داد و برابر «زوبینف» از قزاقستان و «خولیکوف» از ازبکستان با اختلاف بالا به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. در فینالی تمام ایرانی حقیقت‌شناس ۱۱ بر ۵ نتیجه را به پوررهنما واگذار کرد تا طلا و نقره این وزن به نمایندگان کشورمان برسد.

وزن ۸۰- کیلوگرم:
علیرضا بخت پس از یک دور استراحت به دیدار نماینده ازبکستان رفت و باخت و حذف شد.

وزن ۸۰+ کیلوگرم:
حامد حق‌شناس هم دور نخست استراحت کرد و سپس در ادامه به دیدار «اسدبک» از ازبکستان رفت و به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی شد. حق‌شناس در دیدار پایانی «عالیشر» از قزاقستان به میدان رفت و با کسب مدال طلا مجددا قهرمان شد.

هدایت ملی پوشان کشورمان در این مسابقات بر عهده پیام خانلرخانی سرمربی و علی کریمی صابر مربی تیم ملی در بخش آقایان و عاطفه کشاورز سرمربی و زهرا حسینی مربی تیم ملی در بخش بانوان بود.

برچسب ها :آسیا ، پاراتکواندو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.