کد خبر : 39791
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 9:27

اسرائیل توافق مبادله اسرا با حماس را تائید کرد

زمان آغاز آتش‌بس در غزه اعلام شد

زمان آغاز آتش‌بس در غزه اعلام شد
وزارت خارجه قطر اعلام کرد، زمان شروع آتش بس بشردوستانه ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت که قابل تمدید است.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از تسنیم، وزارت خارجه قطر اعلام کرد، زمان شروع آتش بس بشردوستانه ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت که قابل تمدید است.

وزارت خارجه قطر، افزود: موفقیت میانجیگری مشترک با مصر و آمریکا بین (رژیم) اسرائیل و حماس را که منجر به توافق برای آتش بس بشردوستانه شد، اعلام می‌کنیم.

بنا بر اعلام وزارت خارجه قطر، آتش بس اجازه ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی از جمله سوخت تعیین‌شده برای نیازهای بشردوستانه را می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مرحله اول شامل تبادل ۵۰ زندانی زن و کودک غیر نظامی در غزه در ازای آزادی زنان و کودکان از زندان‌های (رژیم) اسرائیل است و تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق افزایش خواهد یافت.

پیش تر منابع خبری گزارش داده بودند، کابینه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی توافق مبادله اسرا با جنبش حماس را پذیرفته و تائید کرده است.

اسماعیل هنیه رهبر حماس در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که «توافق آتش‌بس موقت» با اسرائیل نزدیک است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

‌بایدن: از توافق آزادی گروگان‌ها استقبال و از امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر به‌خاطر رهبری قاطع و مشارکت‌شان در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.

آمریکا: احتمالا فردا آتش‌بس آغاز می‌شود

یک مسئول دولتی آمریکا: آتش‌بس ۲۴ ساعت بعد از اعلام رسمی آن آغاز خواهد شد و احتمالا صبح روز پنج‌شنبه زمان آغاز آن باشد.

کابینه رژیم صهیونیستی توافق مبادله اسرا با حماس را تائید کرد

بر اساس این گزارش، همه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش بس موقت رای مثبت دادند.
پیش تر تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که مدیران سرویس‌های امنیتی جزئیات توافق مبادله اسرا با غزه را به وزرای کابینه صهیونیستی ارائه کردند.

تل‌آویو: الان زمان آتش‌بس در غزه نیست


بر اساس این گزارش، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حمایت نهادهای امنیتی از این توافق را تائید کردند.
پیش تر بنیامین نتانیاهو گفته بود که کابینه امشب با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.
همچنین تارنمای آمریکایی آکسیوس و برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره جزئیات توافق آزادی اسرا میان فلسطین و اسرائیل گزارش داده بودند که در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند./

روسیه از توافق آتش بس انسانی در غزه استقبال کرد

«ماریا زاخاروا»سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از توافق آتش بس انسانی اعلام شده میان رژیم اشغالگر و حماس استقبال می کند.

برچسب ها :اسرائیل ، غزه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.