کد خبر : 224804
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱

محمدرضا فرشچیان:

فرشچیان ۴۵ سال در آمریکا زندگی کرد، ولی فقط پاسپورت ایرانی داشت

فرشچیان ۴۵ سال در آمریکا زندگی کرد، ولی فقط پاسپورت ایرانی داشت
برادرزاده استاد فرشچیان در آیین بزرگداشت هنرمند کشورمان، بر پایبندی استاد فرشچیان به هویت ایرانی و مردمی‌اش تأکید کرد.

فرشچیان ۴۵ سال در آمریکا زندگی کرد، ولی فقط پاسپورت ایرانی داشت

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در آیین بزرگداشت استاد محمود فرشچیان، محمدرضا فرشچیان، برادرزاده این هنرمند برجسته، از علاقه و پایبندی استاد به ایران سخن گفت.

وی با اشاره به ۴۵ سال زندگی استاد در آمریکا بیان کرد: دوستان گفتند استاد ایرانی بود. من می‌خواهم بگویم استاد انسان و ایرانی بود. استاد ۴۵ سال در آمریکا زندگی کرد، ولی پاسپورت آمریکایی نگرفت. فقط یک پاسپورت داشت، که آن پاسپورت ایرانی خودش بود. بار‌ها به او پیشنهاد می‌شد که برای تسهیل سفر‌های بین‌المللی پاسپورت دوم بگیرد، اما می‌گفت: من ایرانی‌ام، یک پاسپورت دارم و باید با همین پاسپورت سفر کنم.

او همچنین به لحظه‌های پس از درگذشت استاد اشاره کرد و افزود: روزی که ما در حال انتقال پیکر مبارک استاد بودیم، همه به دنبال پاسپورت دیگری می‌گشتند. اما در کنار پیکر ایشان فقط پاسپورت و شناسنامه ایران بود. در کل، دل استاد برای ایران می‌تپید و روحش برای مردم ایران قلم می‌زد.

این گزارش بر پایه بررسی‌های تحریریه اطلاع باما و مرور داده‌های منتشرشده در رسانه‌های کشور تنظیم شده است.

کانال اطلاع باما در تلگرام

برچسب ها :آمریکا ، فرشچیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.