کد خبر : 98631
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 12:40

روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایمنا، سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در آئین بهره برداری سد قیزقلعه‌سی با تبریک ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: در ایام پربرکت ولادت امام رضا (ع) افتتاح سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی برای دو کشور بسیار ماندنی خواهد بود.

وی افزود: رودخانه ارس پیوندی بین مردم آذربایجان و ایران بوده و این پیوند از ۵۰ سال قبل با احداث سد ارس رقم خورد.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه سد قیزقلعه‌سی نماد اراده همکاری بین دو کشور در منطقه است و بسیار برای ما اهمیت دارد، تصریح کرد: این افتتاح باعث ناامیدی دوشمنان دو کشور می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه ارتباط ایران با آذربایجان فراتر از همسایگی است، ادامه داد: ارتباط مستحکمی با این کشور داریم و رابطه خویشاوندی با آذربایجان داریم. اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

علی‌اف: ‌ایران و آذربایجان از همدیگر حمایت می‌کنند

وی در ادامه افزود: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد. دشمنان می‌خواستند با تحریم ایران متوقف کنند اما موفق نشدند و در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم و ایران امروز به یک کشور فناور تبدیل شده و دوست داریم در تمام حوزه‌ها با آذربایجان روابط خود را توسعه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران و آذربایجان نسبت به حمایت از مردم غزه و نفرت از اسرائیل تردید ندارند، گفت: همکاری کشورهای منطقه برای نابودی دشمنان به ویژه اسرائیل باید بیشتر و مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه منافع دو کشور و دو ملت برای ایران بسیار مهم است، گفت: ممکن است برخی این روابط دوستانه به مذاقشان خوش نیایید، اما برای برای مهم نیست؛ ما به دنبال توسعه روابطمان با کشورهای منطقه هستیم.

برچسب ها :آذربایجان ، ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.