کد خبر : 85477
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 22:18

حرام‌ گوشت‌ ها همچنان در منوی رستوران‌ها / پودینی با گوشت کوسه!

حرام‌ گوشت‌ ها همچنان در منوی رستوران‌ها / پودینی با گوشت کوسه!
این روزها در منوی رستوران‌های جزیره‌های خلیج فارس یا مجموعه‌های فروش آبزیان گوشت جدیدی به لابستر و ماهی مرکب اضافه شده...

به گزارش اطلاع با ما  این روزها در منوی رستوران‌های جزیره‌های خلیج فارس یا مجموعه‌های فروش آبزیان گوشت جدیدی به لابستر و ماهی مرکب اضافه شده؛ گوشت کوسه یا بچه کوسه! گوشتی که از خواص مختلفش برای سلامتی پوست، پیشگیری از ابتلا به سرطان، افزایش قوای جنسی و … تعریف می‌کنند.

اما برعکس همه این حرف‌ها گوشت کوسه حاوی مقادیر بالایی از فلزات سنگین و سمی مانند جیوه است و باعث آلزایمر نیز می‌شود! ماده سمی دیگر موجود در گوشت کوسه BMAA نام دارد که کاملا برای سلامتی مضر است. حتی در گوشت کوسه ترکیبات نیترات‌داری مثل اوره وجود دارد که باعث بوی بد و ادرار مانند گوشت خامش می‌شود.

اغلب کوسه‌ماهیان در معرض خطر انقراض قرار دارند، طبق آمار فقط طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۸۰ هزار تن از انواع کوسه‌ماهیان از آب‌های جنوبی ایران صید شده‌اند. این درحالی‌ست که کوسه‌ها لقاح داخلی دارند و در عین حال بسیاری از کوسه‌هایی که صید می‌شوند باردار هستند و در واقع با صید هر کوسه، چندین بچه کوسه هم کشته می‌شوند.

با وجود هشدارهای فعالان محیط‌زیست درباره خطر انقراض این جانور و حتی شرایط حلال بودن آن که بنا به شروطی است، باز هم جلوی صید و طبخ این گونه در رستوران‌ها گرفته نمی‌شود و همچنان با یک جستجوی اینترنتی یا تماس ساده به راحتی قابل سفارش است.
*تبیان

برچسب ها :رستوران ، گوشت حرام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.