کد خبر : 64169
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 10:21

از پوشش مجری تا شوخی مداح

حاشیه‏‌های جنجالی تلویزیون؛ «خدایا اسلام را از دست مداحان نجات بده»

حاشیه‏‌های جنجالی تلویزیون؛ «خدایا اسلام را از دست مداحان نجات بده»
چند روز بعد از حاشیه‌های پوشش خانم مجری، نوبت به شوخی‌های پرحاشیه دو مداح معروف در یک برنامه تلویزیونی رسید. دامنه انتقاد به برنامه «حسینیه معلی» و شوخی‌های دو مداح...

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از فرارو، به‌نظر می‌رسد خود تلویزیون هم با آگاهی به این مسئله و اینکه اگر حاشیه‌ها، پررنگ‌تر از متن برنامه‌ها شود، در شبکه‌های اجتماعی انعکاس یافته و با واکنش‌های کاربران فضای مجازی همراه می‌شود. همچنین بدش هم نمی‌آید که به‌واسطه این حاشیه‌ها، برنامه‌هایش در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفتع و دیده شود.

برخی از این حاشیه‌ها به سخن یک مجری یا کارشناس برنامه درباره یک موضوع برمی‌گردد و برخی دیگر هم به‌اصطلاح به سوتی‌هایی که از لحاظ فنی به‌وجود می‌آید. به‌عبارت دیگر اظهارنظر‌های عجیب و غریب، سوتی‌های کلامی مجریان و مشکلات فنی؛ سه زمینه اصلی حاشیه‌های رسانه‌ای است که در رسانه ملی رخ می‌دهد و به دستمایه‌ای برای نقد یا طنز در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

سود ۴۲۳ میلیارد تومانی تلویزیون از انتخابات مجلس / هر تبلیغ ۱۰۰ میلیون ناقابل

اما در هفته‌ای که گذشت شاهد دو حاشیه از برنامه‌های تلویزیونی بودیم که چندان به عوامل و زمینه‌هایی که به آن اشاره شد، مرتبط نبود. این‌بار پوشش متفاوت و ساختارشکنانه یک مجری خانم و شوخی‌های دو مداح در یک برنامه تلویزیونی، حاشیه‌ساز شد که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و با واکنش‌های تند و تیز اغلب کاربران همراه شد.

چند روز بعد از حاشیه‌های پوشش خانم مجری، نوبت به شوخی‌های پرحاشیه دو مداح معروف در یک برنامه تلویزیونی رسید. دامنه انتقاد به برنامه «حسینیه معلی» و شوخی‌های دو مداح، تا حدی رفت که مصداقی از بی‌دقتی و ابتذال در تولیدات برنامه‌های تلویزیونی تفسیر شد. جالب اینکه حتی در شوخی‌ها هم یکی از مداحان می‌گوید، خدایا اسلام را از دست مداحان نجات بده.

درباره حاشیه‏‌های اخیر تلویزیون

گرچه تلویزیون بدترین دوران خود را از حیث بحران ریزش مخاطب می‌گذراند، اما حاشیه‌هایی که از پس برنامه‌هایش به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه می‌یابد و بسیاری از آنها وایرال و پربازدید هم می‌شود، آن را در کانون توجه مخاطبانی قرار می‌دهد که حالا بازتاب تلویزیون را در آینه فضای مجازی می‌بینند.
ژیلا صادقی که پس از چهارسال دوری به اجرا در صداوسیما بازگشته، با پوشش متفاوت خود در آنتن زنده تلویزیون، واکنش‌های زیادی را برانگیخت.
همچنین در بخشی از برنامه «حسینیه معلی» شبکه سه سیما میثم مطیعی و مجید بنی‌فاطمه به تقلیدصدا از یک کاراکتر کارتونی پرداختند که حتی با انتقاد برخی از طرفداران‌شان مواجه شد.
این رفتارها در ذیل تمهیدات صوری صداوسیما برای جلب مخاطب تعبیر شده که می‌خواهد با ساختارشکنی‌های نامتعارف، مخاطبان ازدست‌رفته و ریزش‌کرده‌ی خود را برگرداند. تمام این اتفاقات نشان می‌دهد که این رسانه، بدترین دوران خود را از حیث مشروعیت رسانه‌ای می‌گذراند که اتفاقاتی ازاین‌دست بر عمق آن می‌افزاید.

برچسب ها :تلویزیون ، مداح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.