کد خبر : 92264
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 22:58

جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران

جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
در سال های اخیر کشورهای مختلف استراتژی‌های متفاوتی را در تقویت کریدورهای اطراف خود اتخاذ کرده‌اند به نحوی که بتوانند منافع تجاری، امنیتی و سیاسی خود را تضمین نمایند، تعارض منافع حاصل از ایجاد این کریدورها تا جایی پیش رفته که می‌توان مفهوم جنگ کریدورها را برای آن برگزید.

به گزارش اطلاع با ما  حسین زمانی میقان: در سال های اخیر کشورهای مختلف استراتژی‌های متفاوتی را در تقویت کریدورهای اطراف خود اتخاذ کرده‌اند به نحوی که بتوانند منافع تجاری، امنیتی و سیاسی خود را تضمین نمایند، تعارض منافع حاصل از ایجاد این کریدورها تا جایی پیش رفته که می‌توان مفهوم جنگ کریدورها را برای آن برگزید.

ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه کریدورهای آسیایی لازم است به سرعت استراتژی خود را طراحی و در مسیر آن گام بردارد.

ایجاد ستاد ملی ترانزیت که در برنامه هفتم بر آن نیز تاکید شده، توسعه دیپلماسی ترانزیتی و افزایش همگرایی با کشورهای منطقه به نحوی که منافع مشترک را تقویت نماید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امری ضروری است.

مذاکرات دکتر منظور رئیس سازمان برنامه کشور در اجلاس اسکاپ را میتوان گامی مهم در جهت حرکت به سمت پیروزی در نبرد کریدوری این منطقه قلمداد کرد.

برچسب ها :ایران ، جنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.