کد خبر : 44198
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 22:25

تحولات گمرکی خودرو در ایران، عدم اجرای احکام بودجه و تأثیرات ناتوانی درارتقاء بازار خودرو

تحولات گمرکی خودرو در ایران، عدم اجرای احکام بودجه و تأثیرات ناتوانی درارتقاء بازار خودرو
در دومین سال از اجرای احکام صریح در قانون بودجه سنواتی در زمینه صدور مجوز ورود خودروهای نو به کشور، تنها حدود 3500 دستگاه خودرو از گمرکات مختلف ترخیص شده است.

به گزارش اطلاع با ما در دومین سال از اجرای احکام صریح در قانون بودجه سنواتی در زمینه صدور مجوز ورود خودروهای نو به کشور، تنها حدود 3500 دستگاه خودرو از گمرکات مختلف ترخیص شده است. این در حالی است که در سال‌های قبل از این ممنوعیت، حدود 70 هزار دستگاه خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار از گمرکات ترخیص می‌شد.

گزارشات اخیر نشان می‌دهد که در 8 ماه ابتدای سال جاری، تنها 3488 دستگاه خودرو به ارزش 69 میلیون دلار به کشور وارد شده است. این میزان واردات نسبت به سال‌های قبل به شدت کاهش یافته و تأثیرات اجرای ناکام قوانین بودجه و ساماندهی بازار خودرو را نشان می‌دهد.

اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل افتتاح شد

عدم وصول حدود 30 درصد از منابع مصوب بودجه در 8 ماهه نخستین سال، به همراه توقف افزایش درآمدهای گمرکی از محل حقوق ورودی، عدم اجرایی شدن احکام قانون بودجه را بیان می‌کند. این وضعیت می‌تواند به کسری بودجه و تشدید ناترازی عملیاتی در بودجه منجر شود و تأثیرات منفی بر تورم و نظام اقتصادی داخلی داشته باشد.

برچسب ها :خودرو ، گمرک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.