کد خبر : 102323
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 14:36

برقی کردن خودروها نیاز امروز ملت ایران

برقی کردن خودروها نیاز امروز ملت ایران
در حالیکه در سایر کشورهای جهان،  بر اساس قانون و ملاحظات زیست محیطی و هم براساس صرفه و صلاح شرکت ها که بخشی از آنها خصوصی هستند به کاهش مصرف انرژی، و جلب اعتبار برای شرکت ها و انجام مسوولیت اجتماعی در جهت کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست توجه می شود. 

به گزارش اطلاع با ما  در حالیکه در سایر کشورهای جهان،  بر اساس قانون و ملاحظات زیست محیطی و هم براساس صرفه و صلاح شرکت ها که بخشی از آنها خصوصی هستند به کاهش مصرف انرژی، و جلب اعتبار برای شرکت ها و انجام مسوولیت اجتماعی در جهت کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست توجه می شود.
در آمریکا و ژاپن و چین، کره جنوبی، همیشه عده ای از طرفداران محیط زیست، دولت های محلی، و مردم و رسانه ها به دنبال سوژه هایی هستند که به آلاینده های شرکت های پتروشیمی، فولاد، تولید پلاستیک، توجه دارند. مدیران بابت اشتباهات و دروغ هایی که گفته اند عذرخواهی می کنند و استعفا می دهند و گزارش های غلط در مورد میزان آلاینده ها با جنجال رسانه ای مواجه می شود.
در کنفرانس های بین المللی از جمله کنفرانس های اخیر صنایع پتروشیمی و پلاستیک در آلمان، یکی از محورهای اساسی مباحث و سخنرانی ها و کارگاه ها پرداختن به بازیافت پلاستیک و بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلاینده ها بوده است.
حتی در کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیا، سرمایه گذاری های نفت و پتروشیمی و فولاد در عربستان، عراق، هند، چین و کره، با همکاری و دعوت از غول های فناوری و طراحی صنعت جهان از آلمان، آمریکا و ژاپن انجام می شود تا بهینه سازی، صرفه جویی، کاهش آلاینده و بازیافت از پایه فعالیت شرکت ها مورد توجه باشد. در عین حال رشد ارزش افزوده و تولید کالاهایی با ارزش بالاتر مورد توجه است تا به جای کالاهای یکبار مصرف، کالاهای با دوام ساخته شود و درآمد و سود بیشتری نصیب سهامداران کند. آلاینده های کمتری ایجاد کند و در عین حال کالاهایی با ترکیب مواد مختلف و کامپوزیت هایی تولید شود که قدرت تطبیق با محیط زیست را دبراشته باشد و ساده تر از مواد سخت پلاستیکی جذب محیط زیست شوند.

انرژی های پاک و برقی شدن خودروها

شرکت های بزرگ جهان، منتظر اقدام دولت ها نمانده اند تا برای جمع آوری گازهای سرچاه نفت یا بازیافت سایر انرژی ها، سرمایه گذاری در انرژی خورشید و باد، اقدام کند و آنها مصرف کننده انرژی باشند.
بسیاری از شرکت های جهان نه تنها وارد مراحل تولید انرژی پاک و خورشیدی و بادی و… شده اند، بلکه پیشنهادهای سخاوتمندانه به شرکت های دولتی بابت جمع آوری گازهای سرچاه نفت داده اند.
ما در ایران، سال ها شاهد سوزاندن گازها بوده ایم که بخشی از آنها قابل مهار و کنترل و جمع آوری و ذخیره سازی است. برخی شرکت های پتروشیمی در ایران پیشنهادهایی در این زمینه ارائه داده اند  تا این گازها را ذخیره کنند و در فصل کمبود گاز در زمستان ذخیره کافی برای خود داشته باشند. اگر این طرح ها از طریق شرکت های بزرگ پتروشیمی، فولاد و … انجام شود و سوزاندن گازها مهار شود، می تواند دو فایده عمده از یک سو برای دولت و محیط زیست و مناطق نفت خیز داشته باشد و از سوی دیگر، شرکت های جمع آوری کننده گاز مورد نیاز خود را بدون نگرانی تامین خواهند کرد.
در بخش حمل و نقل نیز فناوری خودروها و موتورهای برقی در جهان مورد توجه قرار گرفته و خودروسازها می توانند با تولید خودروهای برقی هم به محیط زیست خدمت کنند هم به سود خود توجه نمایند و تقاضای جدید و جذاب به بازار ارائه دهند و هم مشکلات محیط زیست و مصرف بالای بنزین را حل نمایند و در این مسیر قطعا مردم برای  حمایت از چنین طرح بزرگی پیشقدم خواهند شد.
به نفع دولت و سازمان های مختلف مرتبط و ذی نفع در موضوع است که از این طرح بزرگ برقی کردن خودروها و موتورها حمایت نمایند.
طرح دیگر، برقی کردن وسایل گرماساز منازل و آپارتمان هاست تا به جای گاز در خانه و استفاده در آبگرم کن ها و خوراک پزی ها، از برق استفاده شود که می توان ضمن افزایش سطح امنیت خانوارها، فواید بسیار از جمله کاهش دی اکسید کربن را به همراه داشته باشد.
در حال حاضر بخش حمل و نقل و بخش خانگی از بزرگترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها هستند که اگر برقی کردن وسایل حمل و نقل و خانگی انجام شود می تواند فواید بسیاری برای مردم به همراه داشته باشد و آلودگی محیط زیست را کاهش دهد.

ورود ۲۵۰۰ دستگاه خودرو برقی به ناوگان عمومی تا پایان سال

برچسب ها :خودرو ، خودرو برقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.