کد خبر : 44775
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 22:47

بازدارنده‌های مواجهه با قاچاق پوشاک در ایران، تاثیرات بر تولیدکنندگان محلی

بازدارنده‌های مواجهه با قاچاق پوشاک در ایران، تاثیرات بر تولیدکنندگان محلی
سعید قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران، درباره میزان قاچاق پوشاک و تأثیرات آن بر تولیدکنندگان محلی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اطلاع با ما ، سعید قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ایران، درباره میزان قاچاق پوشاک و تأثیرات آن بر تولیدکنندگان محلی توضیحاتی ارائه کرد. او اشاره کرد که طبق قوانین اعلام شده، مرجع رسمی برآورد میزان کالای قاچاق، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

قدیری افزود: “آمار پوشاک قاچاق در سال‌های 1396 و 1397 به رقمی حدود 3 میلیارد دلار در سال اعلام شده است.” او توضیح داد که تولیدکنندگان و برند‌های داخلی در سال 1396 طرحی را به دولت ارائه دادند تا به نظام‌مند کردن واردات پوشاک کمک کند و در سال 1397 برخورد‌های محدودی با پوشاک قاچاق در سطح عرضه صورت گرفت تا با برندهای محلی مقابله شود.

اعلام آخرین آمار قاچاق پوشاک در کشور؛ رقمی نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار

وی بیان کرد: “با برخوردها و تدابیر مبارزه با پوشاک قاچاق، فضا برای این محصولات به‌شدت ناامن شد و تولیدکنندگان محلی موظف به ارتقاء کیفیت و رقابت‌پذیری شدند.” این اقدامات باعث شد که سرمایه‌گذاری در بخش پوشاک قاچاق به‌طور قابل توجهی کاهش یابد و تولیدکنندگان داخلی قوی‌تر به بازار حاکم شوند.

برچسب ها :پوشاک ، قاچاق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.