کد خبر : 70587
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 22:22

آیا حقوق کارگر منطقه ای خواهد شد؟

آیا حقوق کارگر منطقه ای خواهد شد؟
منطق مزد منطقه ای، این است که برای مناطق با هزینه های بالا، دستمزد کارگران بالاتر و برای مناطق با هزینه های کمتر، دستمزدهای کمتری پرداخت شود.

به گزارش اطلاع با ما، منطق مزد منطقه ای، این است که برای مناطق با هزینه های بالا، دستمزد کارگران بالاتر و برای مناطق با هزینه های کمتر، دستمزدهای کمتری پرداخت شود.

ماده 41 قانون کار تصریح کرده که باید شورای عالی کار، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف تعیین کند. این قانون دو قید مهم دارد: تعیین مزد باید با توجه به معیارهای تورم و تامین معیشت یک خانواده باشد.

کارفرمایان با مزد منطقه ای موافق هستند. احتمالاً به این دلیل که می تواند هزینه کارفرمایان را در نقاط زیادی از کشور که هزینه زندگی در آن ها به نسبت پایین تر است، کاهش دهند.

بهبود قدرت خرید کارگران در گرو کنترل تورم است/ رواج بیکاری ارادی در جامعه به دلیل دستمزد پایین

اما کارگران مخالفت ضمنی خود را با این مسئله بیان کرده اند. چون این مسئله می تواند به راهی پیش پای کارفرمایان برای افزایش ناکافی دستمزد کارگران منتهی شود

مرتضوی وزیر کار در اینباره گفت: قانون کار بر تفاوت حقوق و دستمزد مناطق و صنایع تاکید دارد به تصمیم گیری درباره منطقه ای شدن دستمزد سال آینده کارگران از حوزه کمیته دستمزد شورای عالی کار خارج و به این شورا موکول شده است، باید منتظر رای نهایی این شورا بود

برچسب ها :حقوق ، کارگر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.