کد خبر : 97017
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 11:32

آیا اسرائیل به صدمین سالگرد خود می رسد؟

آیا اسرائیل به صدمین سالگرد خود می رسد؟
روزنامه اسرائیلی هاآرتص در سرمقاله خود به ناکامی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر از زمان بازگشت وی به قدرت پرداخت و این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل صدمین سالگرد خود را در نتیجه این شکست‌ها جشن خواهد گرفت یا خیر.

به گزارش اطلاع با ما  روزنامه اسرائیلی هاآرتص در سرمقاله خود به ناکامی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر از زمان بازگشت وی به قدرت پرداخت و این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل صدمین سالگرد خود را در نتیجه این شکست‌ها جشن خواهد گرفت یا خیر.

در جزییات این مقاله آمده است که «نتانیاهو 7 سال پیش قول داد که هر کاری را برای دفاع از اسرائیل انجام دهد، تا زمانی که اسرائیل به صدمین سالگرد تأسیسش برسد»، اما طبق معمول بر خلاف آنچه وعده داده بود عمل کرد و در عوض در دفاع از آن، برای تضعیف و برچیدن آن تلاش کرد.

این مقاله می افزاید: «مأموریت نتانیاهو، از زمان بازگشت او به قدرت، برچیدن رژیم بوده است، و هشدارها را دست کم گرفته و آتش جنگ چند جبهه ای را شعله ور کرده است و با چشمان باز به دامی رفت که یحیی سینوار، رهبر حماس در غزه، در 7 اکتبر برای او قرار داده بود.

جنگ امروز علیه اسرائیل، به طور مستقیم به منافع ملی ایران مرتبط است!

بر اساس گزارش هاآرتص، نتانیاهو از لحظه ای که جنگ آغاز شد، بر بقای سیاسی خود به عنوان بالاترین هدف خود تمرکز کرده و از پذیرفتن مسئولیت شکست امتناع می ورزد و همچنان به ایجاد تفرقه بین مردم و برانگیختن درگیری بین آنها ادامه می دهد.

هاآرتص در ادامه گفت که عواقب سخت بی‌توجهی نتانیاهو در همه جبهه‌ها مشخص است، زیرا 132 زندانی همچنان نزد حماس هستند و شهرک‌ها در مرزهای لبنان رها شده‌اند و مشخص نیست که آیا اسرائیلی ها دوباره به محل زندگی خود بازخواهند گشت یا نه.

علاوه بر این، رتبه اعتباری اسرائیل کاهش یافته است، در حالی که کسری بودجه و تورم در آستانه انفجار است و ایران صدها موشک و پهپاد به سوی اسرائیل شلیک کرده است و امروز اسرائیل متهم به نسل کشی است.

این روزنامه گفت که نتانیاهو هنوز هم می تواند گامی حیاتی برای نجات اسرائیل بردارد، زیرا او باید استعفا دهد، مسئولیت فاجعه 7 اکتبر و شکست های جنگ را بر عهده بگیرد و اسرائیل را از بلای حکومت جنایتکارانه ای که خود تأسیس کرد، آزاد کند.

هاآرتص در پایان گفت: تنها از این طریق فرصتی برای توقف جنگ و احیای اسرائیل و روابط خارجی آن وجود خواهد داشت تا بتواند صدمین سالگرد تأسیس خود را جشن بگیرد.

برچسب ها :اسرائیل ، ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.