به گزارش اطلاع با ما به نقل از عصر ایران، بابک یکتاپرست با بیان اینکه در مجموع طی این مدت ۲۳۳ نفر به دلیل مصرف قارچهای سمی یا همان قارچ وحشی دچار مسمومیت شدهاند، گفت: متاسفانه دو نفر از مصرف کنندگان که در تهران بودند، جان خود را از دست دادهاند. همچنین ۱۴ نفر نیز همچنان در بیمارستان و تحت درمان قرار دارند و ما بقی نیز از بیمارستان مرخص شدهاند.
به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور استانهای لرستان، کردستان و کرمانشاه به ترتیب با ۶۰، ۵۱ و ۴۱ نفر بیشتر میزان مسمومیت براثر مصرف قارچهای سمی را به خود اختصاص دادهاند. استان تهران نیز با دو مورد فوتی تنها استان دارای فوتی است.
وی با اشاره به آمار قبلی اورژانس از روند مسمومیت با قارچ که مربوط به هشتم فروردین امسال تا ۲۲اردیبهشت ماه بود، گفت: در این مدت ۱۲۰ نفر با قارچ وحشی مسموم شده بودند.
تماس ۳۳۰۰ مزاحم تلفنی با اورژانس تهران در ۷ روزبیشتر بخوانید مزاحمت عجیب برای ۱۱۵/ اعزام اورژانس برای احیای ماهیهای آکواریوم افزایش کمسابقه مراجعه بیماران قلبی تنفسی به اورژانس 115 در شرایط آلودگی هوا دختر 15 ساله تهرانی پس از فرار از خانه مورد تجاوز گروهی قرار گرفت / پدرش رضایت داد!
تماس ۳۳۰۰ مزاحم تلفنی با اورژانس تهران در ۷ روز
یکتاپرست درباره دلایل افزایش مسمومیتها نیز گفت: امسال میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت را افزایش داده و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچها کم است؛ ممکن است عدهای با مصرف این قارچهای وحشی، دچار مسمومیت شوند.
این گزارش بر پایه بررسیهای تحریریه اطلاع باما و مرور دادههای منتشرشده در رسانههای کشور تنظیم شده است.
Δ