کد خبر : 71887
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1402 - 21:33

چرا مردم قید بورس را زدند؟

چرا مردم قید بورس را زدند؟

به گزارش اطلاع با ما بازار سهام مدتی طولانی است که درگیر رکود است؛ رکودی فرسایشی که دامان بسیاری از سهامداران را گرفته است . این وضعیت شرایطی را به وجود آورده که طی آن ارزش معاملات خرد در سطوح اندکی قرار دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه به سطح ۳۹۹۵

به گزارش اطلاع با ما بازار سهام مدتی طولانی است که درگیر رکود است؛ رکودی فرسایشی که دامان بسیاری از سهامداران را گرفته است .
این وضعیت شرایطی را به وجود آورده که طی آن ارزش معاملات خرد در سطوح اندکی قرار دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد در روز دوشنبه به سطح ۳۹۹۵ میلیارد تومان رسیده که برای این بازار قابل قبول محسوب نمی‌شود.
ارزش معاملات خرد در بازار سهام (سهام ،حق تقدم و صندوق های سهامی) در سطوح کمتر از ۵‌هزار ‌میلیارد‌ تومان تثبیت شده‌ که نشان دهنده پیشروی رکود در این بازار است.
در روز دوشنبه بازار با خروج پول حقیقی ۲۵۲ میلیارد تومانی پول مواجه شد. این وضعیت در حالی است که بازارهای موازی تحرکات مثبت قیمتی را مخابره کردند.آنطور که شواهد نشان می‌دهد در مقطع فعلی به‌رغم ارزندگی در بسیاری از نمادهای معاملاتی، نمی‌توان اذهان سرمایه گذاران را نسبت به این خصوصیت جذاب معطوف کرد.
به نظر می‌رسد اثرپذیری بالای بازار سهام از ریسک‌های اقتصادی و سیاسی از مهمترین دلایل بی رغبتی سرمایه گذاران برای ورود به این بازار است.

کاهش ۷۰۹ واحدی شاخص کل بورس

برچسب ها :بازار سهام ، بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.