کد خبر : 66808
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 23:18

وضعیت داخلی آمریکا و اعتراضات تگزاسی ها چه تاثیری بر ایران و منطقه دارد؟

وضعیت داخلی آمریکا و اعتراضات تگزاسی ها چه تاثیری بر ایران و منطقه دارد؟
کارشناس امور خاورمیانه: مسئولان باید مراقب باشند، متوهمینی که فکر می کنند آمریکا در حال فروپاشی است مبادا دست به اقدام خطرناکی بزنند!

به گزارش اطلاع با ما  سید علی حسینی، کارشناس امور خاورمیانه: مسئولان باید مراقب باشند، متوهمینی که فکر می کنند آمریکا در حال فروپاشی است مبادا دست به اقدام خطرناکی بزنند!

رسانه های اسرائیلی گزارش می دهند که یک قرارداد در واشنگتن میان آمریکا و اسراییل امضا شده است و بر اساس آن «یک اسکادران از جت های F-35 (25 هواپیما)»، «اسکادران F-15AI (25 هواپیما)» و یک اسکادران آپاچی (حداقل 12 هلیکوپتر رزمی) به اسرائیل تحویل داده خواهد شد.
با این حساب انتظار می رود مقادیر زیادی سلاح در روزهای آینده وارد اسراییل شود و تأمین هواپیماها هم در اسرع وقت از داخل ارتش آمریکا انجام خواهد شد.
به نظر من این تصمیم بی ارتباط با تنش ها در منطقه نیست که یک سوی آن ایران و جبهه مقاومت است. ارسال این حجم از سلاح به اسراییل قبلا سابقه نداشته است و همه باید مراقب باشند. ممکن است وضعیت خطرناک باشد و ما شاهد گسترش جنگ در منطقه باشیم.
مسئولان مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی باید مراقب باشند، متوهمینی که فکر می کنند آمریکا در حال فروپاشی است مبادا دست به اقدام خطرناکی بزنند. اتفاقا الان شرایط خیلی حساس است.

 

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در اربیل

چرا که آمریکا بی تمایل نیست با راه اندازی جنگ در خارج از سرزمین های خود، مشکلات داخلی را حل کند؛ همچنان که در طول تاریخ، حاکمیت آمریکا همیشه با دشمن های واقعی و فرضی که در خارج از آمریکا درست کرده، مشکلات داخلی خود را حل کرده است. مثل جنگ ویتنام ، جنگ کره یا جنگ سرد و جنگ عراق و افغانستان. همه اینها یک جنبه داخلی هم داشته است که آمریکا بتواند وضعیت داخلی خود را کنترل و تثبیت کند.
پس الان موقعیت بسیار حساسی است و امیدوارم عقلا و بزرگان کشور تدبیری بیندیشند که ایران وارد درگیری با آمریکا یا اسراییل نشود.
نگرانی این است که متوهمین داخلی در ایران با تحلیل فروپاشی آمریکا و جنگ داخلی در این کشور، نیروهایمان را ترغیب به حمله به پایگاه های آمریکا و اسرائیل کنند و بر آتش جنگ بدمند و خطری را برای کشور ایجاد کنند.

برچسب ها :آمریکا ، ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.