کد خبر : 40379
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 11:45

دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

ضرورت تبدیل‌کردن فرهنگ کار به ارزش در کشور

ضرورت تبدیل‌کردن فرهنگ کار به ارزش در کشور
دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی افزود: بایستی جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفت.

به گزارش اطلاع با ما به نقل ازمرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست هم‌اندیشی و تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این نشست که به‌منظور بررسی راهکارهای ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار، ارزشمندی کار و منزلت کار در جامعه ایرانی بر اساس الگوهای ایرانی-اسلامی برگزار شده بود، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، «محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود حاجیلویی» دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی و «مجتبی نوارنی» دبیر ستاد نهضت ملّی ارتقای فرهنگ کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ کار در آیات و روایات ما بسیار مورد تأکید بوده است و کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراوانی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این خصوص صورت گرفته است، افزود: بایستی از این منبع عظیم و در دسترس استفاده کرد و آن را مبنای عمل میز فرهنگ کار قرار داد.

وی با مروری بر تجربیات نسل‌های گذشته در انجام کار از سنین کودکی، افزود: باید فرهنگ کار‌ کردن به ارزش تبدیل شود و جلوی هدر رفتن عمر افراد و ظرفیت‌های فراوان جمعیتی کشور را گرفت.

خسروپناه گفت: برخی افراد دنبال کار‌های کم‌زحمت و آسان هستند، در صورتی‌ که کار کردن توانایی‌های بسیاری را برای انسان شکوفا می‌کند و تأثیرات فردی قابل‌ توجهی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از استماع گزارش میز فرهنگ کار و شرح بسته‌های اجرایی تدوین‌شده، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد نهصت ملّی ارتقای فرهنگ کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابراز امیدواری برای بهره‌مندی این میز از نخبگان فرهنگ کار، خواستار تبدیل اقدامات تدوین‌شده به پروژه‌های مشخص و قابل‌سنجش برای بسته عملیاتی فرهنگ کار شد تا نهاد‌های مربوط اقدامات لازم را انجام دهند.

«محمد چکشیان» نایب‌رئیس ستاد نهضت ملّی ارتقای فرهنگ کار و معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به تأکید‌ات مقام معظم رهبری بر اهمیت منزلت کار در جامعه، گفت: با توجه به‌ضرورت گفتمان‌سازی در مسئله فرهنگ کار، میز تخصصی فرهنگ کار در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا موضوع اهمیت فرهنگ کار و تلاش که اکنون به گفتمان غالب مدیران ارشد فرهنگی کشور تبدیل شده به گفتمان غالب در سایر جامعه سرایت کند و از ثمرات آن اقتصاد کشور بیش از پیش بهره برد.

معاون وزیر کار لازمه این مهم را همکاری همه دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: بر همین اساس بسته‌های اجرایی تدوین‌شده در میز فرهنگ کار، برای هر یک از اقدامات دستگاه‌ها و نهاد‌ها مسئولیتی در نظر دارند تا با مشارکت و هم‌افزایی مراحل اجرایی‌سازی این بسته سیاستی پیش برود و کشور به لحاظ شاخص‌های بهره‌وری به جایگاه بالاتری دست پیدا کند.

«محمود حاجیلویی» دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست ضمن تبیین فرآیند‌های اجرایی میز‌های تخصصی در ستاد گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ کار و براساس صراحت‌های قانونی که به‌خصوص در نقشه مهندسی فرهنگی کشور وجود دارد و نیز همکاری خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به‌ویژه معاون فرهنگی این وزارتخانه، میز فرهنگ کار از جمله موضوعات اولویت‌دار ستاد فرهنگی و اجتماعی است و گام‌های خوبی برای تدوین بسته‌های اجرایی برداشته است.

وی افزود: براساس سوابق گذشته تأمین بودجه برای اقدامات فرهنگی، امری مهم و ضروری است و نیاز است در گام بعدی برای بسته‌های اجرایی، بودجه متناسب نیز برآورد شده و محل‌های تأمین این بودجه نیز بررسی و تعیین شود.

طرح رصد و پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد مرحله دوم شد

برچسب ها :ارزش ، فرهنگ کار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.