کد خبر : 78744
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 21:34

سخن‎‌گوی طالبان گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان را «مغرضانه» خواند

سخن‎‌گوی طالبان گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان را «مغرضانه» خواند
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل‌ متحد درباره افغانستان، آن را رد و محکوم کرده است.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از شفقنا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل‌ متحد درباره افغانستان، آن را رد و محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، مجاهد روز پنج‌شنبه، ۱۷ اسفندماه گفته که گزارش این سازمان درباره افزایش ۳۷ درصدی رویدادهای امنیتی در افغانستان «دجل و مغرضانه» است.

در اعلامیه طالبان همچنان آمده است: «عوض این‌که درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، تقدیر شود… از این موضوع برای نشان دادن ناامنی افغانستان به سطح عمومی استفاده شده است.»

رسوایی طالبان به دست ماهواره‌ها

طالبان به این باور هستند که گوترش در گزارشش عمدا درگیری‌ها با قاچاقچیان را به ناامنی‌ها ربط داده‌ است.

این‌ گروه، سازمان ملل را به «مخدوش کردن ذهنیت مردم» متهم کرده و گفته است که به گزارش این سازمان به دیده شک می‌نگرد و آن را سوء‌استفاده از نام و عنوان سازمان ملل متحد می‌داند.

انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش سه‌ماهه‌اش از وضعیت افغانستان گفته است که میزان رویدادهای امنیتی در این کشور افزایش یافته است و طالبان از آغاز تسلط‌شان تا کنون در «موارد اساسی حکومت‌داری» با اختلافات درونی مواجه هستند.

وی در گزارشش همچنان خاطرنشان کرده که نیروهای جبهه آزادی افغانستان از اول نوامبر ۲۰۲۳ تا دهم جنوری سال روان، ۲۴ حمله تاییدشده علیه جنگ‌جویان این گروه انجام داده‌اند.

به گفته او، جبهه مقاومت ملی افغانستان، اما بیش‌ترین فعالیت را در پروان داشته و هیچ حمله‌ای در پایگاه سنتی‌اش (پنجشیر) انجام نداده است.

از سوی‌ دیگر، رزا اوتنبایوا، رییس یوناما، روز گذشته در نشست شورای امنیت گفته که افغانستان منبع بی‌ثباتی و صدور تروریسم به جهان است.

برچسب ها :سازمان ملل ، طالبان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.