کد خبر : 86195
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1403 - 16:23

تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوس کاهش یافت

تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوس کاهش یافت
معاون سازمان راهداری از پرداخت ۶۰ درصد تسهیلات برای خرید اتوبوس خبر داد. ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت بهمن سال قبل میزان وام را ۷۰ درصد اعلام کرده بود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از تسنیم، حمیدرضا شهرکی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای عمومی اظهار کرد:‌ سازمان راهداری از محل منابع داخلی با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات نوسازی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

وی با بیان این‌که به دنبال پرداخت وام کم‌بهره با سود تسهیلات 9 درصدی به این بخش هستیم، افزود:‌ 60 درصد قیمت ناوگان از طریق تسهیلات و 40 درصد از طریق آورده سرمایه‌گذار تامین می شود. این خدمات، هم شامل اتوبوس های تولید داخل و هم اتوبوس های وارداتی می شود و به همین دلیل طی روزهای گذشته جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین منابع ارزی برگزار شد.

وی یادآور شد: علت تاخیر در خرید ناوگان، ایجاد سامانه‌ای واحد برای دریافت تقاضاهای مردم بود که هم اکنون این سامانه در ستاد مدیریت سوخت کشور ایجاد شده است.

۰/۵درصد واردات اتوبوس محقق شد

این در حالی است که اوایل بهمن‌ماه سال گذشته ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از برنامه نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای بخش مسافری با پرداخت 70 درصد تسهیلات خبر داده و اعلام کرده بود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر دارد با بهره‌گیری از ناوگان مسافری تولید کارخانجات داخلی و واردات ناوگان حمل‌ونقل مسافری با شرایط تخصیص ارز اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعطای تسهیلات بانکی با اولویت اتوبوس اقدام کند.

بر این اساس از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و شرکت‌های بازرگانی حقوقی‌ مورد تائید وزارت صنعت و واجد شرایط برای مشارکت دعوت به عمل می‌آورد.

1-میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری اتوبوس برون‌شهری به نسبت 30 درصد آورده متقاضی و 70 درصد تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال.

2- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت 40 درصد آورده متقاضی و 60 درصد تسهیلات تا سقف 10 میلیارد ریال.

3- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت 50 درصد آورده متقاضی و 50 درصد تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.