کد خبر : 83056
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1403 - 22:08

آمریکایی ها، کشور خودشان را چهارمین دشمن خود می دانند!

آمریکایی ها، کشور خودشان را چهارمین دشمن خود می دانند!
به عنوان بخشی از بررسی امور جهانی، گالوپ از آمریکایی ها می پرسد که آیا دیدگاه بسیار مطلوب، عمدتاً مطلوب، عمدتاً نامطلوب یا بسیار نامطلوب نسبت به کشورهای مختلف دارند؟

به گزارش اطلاع با ما  گالوپ نظرسنجی کرد:به عنوان بخشی از بررسی امور جهانی، گالوپ از آمریکایی ها می پرسد که آیا دیدگاه بسیار مطلوب، عمدتاً مطلوب، عمدتاً نامطلوب یا بسیار نامطلوب نسبت به کشورهای مختلف دارند؟

اگرچه چین پیشتاز اشاره آمریکایی‌ها به بزرگ‌ترین دشمن ایالات متحده است، اما این کشور در بین 21 کشوری که در سال جاری اندازه‌گیری شد، کمترین رتبه را ندارد و 20 درصد آن را بسیار یا عمدتاً مثبت ارزیابی کرده‌اند. این تمایز بین روسیه با 8 درصد امتیاز مطلوب و کره شمالی با 9 درصد مشترک است.

علاوه بر روسیه و کره شمالی، ایران (13٪)، افغانستان (13٪) و عراق (15٪) دارای رتبه های مطلوب کمتری نسبت به چین هستند، در حالی که 18٪ تشکیلات خودگردان فلسطین مشابه چین است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند

در صدر این فهرست کانادا (83%)، ژاپن (83%) و بریتانیا (82%) قرار دارند.

اکثریت بزرگی از آمریکایی ها به کره جنوبی، هند، اوکراین، اسرائیل، مصر و مکزیک نیز نگاه مثبتی دارند. کمتر از چهار نفر از هر 10 نفر نسبت به کوبا احساس مثبتی دارند، مشابه نسبت عربستان سعودی.

برچسب ها :آمریکا ، دشمن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.