سعیدی، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران قطعاً از غنیسازی اورانیوم کوتاه نخواهد آمدتمام کشورهای دنیا که در پیمان NPT عضو هستند، حق دارند که به فناوری هستهای دسترسی داشته باشند. امروزه فناوری غنیسازی اورانیوم و انرژی صلحآمیز هستهای با زندگی مردم جهان گره خورده است و یک کشور نمیتواند از این فناوری چشمپوشی کند، اما همچنان در مسیر توسعه قرار داشته باشد.؛
فشار اصلاحطلبان به دولت ایران | توقف غنیسازی اورانیوم و مذاکره با آمریکانشریه تایمز در تحلیلی درباره وضعیت اقتصادی ایران و فشار داخلی بر دولت نوشت که ۲۷ تشکل اصلاحطلب حامی دولت با عنوان «جبهه اصلاحات ایران» خواستار توقف غنیسازی اورانیوم، پذیرش نظارت کامل آژانس و آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا شدهاند.؛
ایران دو آبشار دیگر از سانتریفیوژهای غنیسازی اورانیوم را در سایت فردو نصب کرد در این گزارش آمده است: در ۹ و ۱۰ ژوئن ایران به آژانس اطلاع داد که هشت آبشار هر کدام حاوی ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۶ را در واحد ۱ FFEP (کارخانه غنی سازی سوخت فردو) طی ۳ تا ۴ هفته آینده نصب خواهد شد. ؛
ادعای گروسی: ایران در غنیسازی اورانیوم با سرعت پیش میرود رافائل گروسی ادعا کرده است که ایران در غنیسازی اورانیوم به سرعت پیش میرود. گروسی همچنین ادعا کرده که ایران همچنان به ایجاد موانع برای بازرسیها ادامه میدهد و تاکید کرد که تهران باید به معاهده گسترش سلاحهای هستهای که آن را امضا کرده است، پایبند باشد. ؛