کد خبر : 95731
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 16:16

گزارش سالانه از روند تغییرات در حملات سایبری مقاومت علیه اسقاطیل

گزارش سالانه از روند تغییرات در حملات سایبری مقاومت علیه اسقاطیل
اعنرافات جالبی از عملیاتهای سایبری هکرهای مقاومت علیه اسقاطیل که درگزارش سالانه موسسه تخقیقات و امنیت ملی اسقاطیل منتشر شد.

به گزارش اطلاع با ما، اعترافات جالبی از عملیاتهای سایبری هکرهای مقاومت علیه اسقاطیل که درگزارش سالانه موسسه تخقیقات و امنیت ملی اسقاطیل منتشر شد:

هکرهای مرتبط با ایران در سال 2022، سیستم کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بن گوریون را غیرفعال کرد و باعث اختلال در عملکرد فرودگاه و حتی بسته شدن آن برای چندین ساعت شد. هیچ آسیبی به زیرساخت‌های فیزیکی فرودگاه وارد نشد، اما پروازهای متعددی لغو شد و مسافران در ترمینال‌ها سرگردان شدند. هکرها همچنین فایل مخربی را منتشر کردند که رایانه های فرودگاه را آلوده کرد و باعث اختلال بیشتر در عملیات شد. یک حمله DDoS امکان رزرو پرواز یا ورود به آنها را برای مسافران غیرممکن کرد.

در سال 2022، هکرها عملیات یک شرکت لجستیکی در بندر اشدود را مختل کردند. این حمله ممکن است انتقامی برای حمله شدیدتری باشد که طبق گزارش ها، اسقاطیل در سال گذشته به یک بندر ایرانی در تلافی حملات به سیستم ملی آب اسقاطیل انجام داد.

در سال 2022 یک حمله وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابعاد و گستره بی سابقه ای باعث شد که‌سازمان سایبری وضعیت اضطراری اعلام کند. حمله DDoS‏ به طور موقت وب سایت تعدادی از وزارتخانه های دولتی و همچنین دفتر نخست وزیری را مختل کرد. حمله دیگری وب سایت های وزارت جنگ و دفتر نخست وزیری را مختل کرد اما نتوانست به هدف اصلی خود که مختل کردن زیرساخت های حیاتی اسقاطیل است، دست یابد.

حمله به شبکه برق در سال 2022 به تعدادی از نیروگاه‌ها و پست‌های برق و صدها هزار آسیب وارد کرد، اسقاطیلیها ساعت ها بدون برق ماندند. سیستم آب و سایر سایت های زیرساختی حیاتی نیز ممکن است مورد حمله قرار گرفته باشند.

هکرهای ایرانی از تکنیک‌های فیشینگ نیزه‌ای و مهندسی اجتماعی برای فریب ژنرال‌های سابق اسقاطیلی، کارمندان شرکت‌های مشاوره نظامی و دانشگاهیان برای دانلود فایل‌های ضمیمه بدافزار پنهان شده در فایل‌های Word و Excel استفاده کردند. . این بدافزار حاوی کی لاگرها یا کد رایانه‌ای بود که هکرها را قادر می‌سازد تا هر ضربه کلیدی را که توسط کاربران انجام می‌شود ضبط کنند، از صفحه‌نمایش عکس بگیرند و فایل‌ها را بدون اطلاع آن‌ها کپی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.