کد خبر : 38902
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 11:23

نشست خبری سخنگو وزارت امور خارجه؛

کنعانی اتهام‌زنی اسراییل به ایران در موضوع توقیف کشتی را تکذیب کرد

کنعانی اتهام‌زنی اسراییل به ایران در موضوع توقیف کشتی را تکذیب کرد
کنعانی درباره اتهام‌زنی‌ رژیم صهیونیستی به ایران در موضوع توقیف کشتی صهیونیستی از سوی ارتش یمن گفت: این اتهام زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که این رژیم با آن دست به گریبان است.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از اعتماد آنلاین، کنعانی درباره اتهام‌زنی‌ رژیم صهیونیستی به ایران در موضوع توقیف کشتی صهیونیستی از سوی ارتش یمن گفت: این اتهام زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که این رژیم با آن دست به گریبان است. بارها اعلام کردیم گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان کشورها و ملت‌های خود هستند. براساس منافع خود و کشورها و ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند به صورت خودجوش اقدام می‌کنند.

ناصر کنعانی، سخنگو وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی با اشاره به روز کودک بیان کرد: ادای احترام می‌کنم به ۵ هزار کودک شهید فلسطینی که مدت ها تحت محاصره قرار گرفتند و آب و برق بیمارستان قطع شد و نوزادان زیادی از جمله نارس در نتیجه قطع اکسیژن و نرسیدن امکانات لازم دارویی شهید شدند. همچنین آرزوی سلامتی می‌کنم برای چند هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از این مجروحان کودکان هستند. همچنین تسلیت عرض می‌کنم به جمع کودکانی که پدران و مادران خود را از دست دادند. این روزها روزهای تلخی برای کودکان فلسطینی است. قلب ما رنجور و داغدار وضعیت اسفناکی است که کودکان فاسطینی تجربه می‌کنند.

فهرست کالاها و شرکتهای اسرائیلی را به دستگاه اجرایی داده ایم

کنعانی گفت: ورود کالاهای تولید شده از سوی شرکت‌های صهیونیستی و وابسته به شرکت‌های صهیونیستی، به ایران ممنوع است؛ در چارچوب این احتمال که برخی از کشورها با روش‌های تجاری و غیراصولی کالاهایی را به‌صورت گمنام و بی‌نام، دستگاه دیپلماسی و دیگر نهادها براساس قانون موظف به بررسی این‌گونه کالاها و شرکت‌ها هستند. دستگاه دیپلماسی بررسی‌های خود را انجام داده و در ماه‌های اخیر هم انجام می‌دهد؛ فهرست این‌گونه کالاها و شرکت‌ها به دستگاه‌های ذیربط اجرایی از جمله وزارت صمت ارائه شده است.

کنعانی: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن «احمد بحر نایب» ذات پلید خود را نشان داد

کنعانی درباره اظهارات نتانیاهو درباره توقیف بندر اسرائیلی در یمن و نسبت دادن آن به ایران گفت: این اتهام زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که این رژیم با آن دست به گریبان است. بارها اعلام کردیم گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان کشورها و ملت‌های خود هستند. براساس منافع خود و کشورها و ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند به صورت خودجوش اقدام می‌کنند. این گونه اظهارات در چارچوب فرافکنی و برای فرار از شرایط بغرنجی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است. این رژیم نمی‌تواند بپذیرد که شکست راهبردی را از یک گروه فلسطینی متحمل شده و در تلاش است با اتهام زنی به دیگران و ایران توجیهی برای شکست فاحش خود پیدا کند.

این اتهام زنی‌ها باطل است و فایده‌ای برای این رژیم شکست خورده متصور نیست. ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه جانبه سیاسی و نظامی و تداوم سیاست‌های جانبدارانه دولتمردان آمریکا از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی است. اقدام دولت آمریکا در مخالفت سرسختانه با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت که متضمن و مشتمل بر درخواست برای برقراری آتش بس فوری و قطعی است. اینها از جمله اقداماتی است که شرایط غزه و وضعیت انسانی در نوار غزه را بغرنج، پیچیده و اسفناک و دردناک کرده است. اینها باعث واکنش نیروهای مقاومت در منطقه می‌شود.گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند که در صورت عدم پایان دادن به جنایات جنگی و حملات علیه فلسطینی‌ها در غزه گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود. بارها این هشدار را به آمریکا دادند.

کنعانی درباره حملات به مواضع آمریکا در منطقه نیز گفت: گروه های مقاومت در منطقه، تحت امر ایران نیستند. آنها نماینده ملت های خود هستند. دولت آمریکا به جای اتهام زنی به ایران، بررسی کند که چرا مورد نفرت ملت هاست و چرا این ملت ها در خیابان ها و در روزهای متمادی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می دهند. گروه های مقاومت، خود تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند. برخلاف آمریکا که به متحدین خود امر و نهی می کند، ایران نیروهای وکالتی در منطقه ندارد. اینها بخشی از واکنش هایی است که به جنایات رژیم نشان داده می‌شود.

برچسب ها :اسراییل ، کشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.