کد خبر : 50397
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 22:14

همدان، شهری با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان

همدان، شهری با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان
شهر همدان، از شهرهای با تاریخ عظیم ایران که در قلب غرب کشور واقع شده، با جاذبه‌های گردشگری فراوانی شهرت دارد.

به گزارش اطلاع با ما ، شهر همدان، از شهرهای با تاریخ عظیم ایران که در قلب غرب کشور واقع شده، با جاذبه‌های گردشگری فراوانی شهرت دارد. این شهر تاریخی با بناهای باستانی، فرهنگ بومی غنی، و طبیعتی دل‌نشین، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری همدان می‌پردازیم:

1. بیستون:

همدان
– با باستان‌شناسی منحصر به فرد خود، بیستون یکی از مهمترین مقاصد گردشگری همدان است. صخره‌نگاره معروف داریوش بزرگ و سپاسگزاری به خدا در این منطقه واقع شده و تاریخچه دوران هخامنشی را به تصویر می‌کشد.

2. موزه تاریخی امام باقر (ع):

– این موزه با دارا بودن اشیاء تاریخی، خطوط کتیبه و نمونه‌های هنری، گواه تاریخی شهر همدان است و به بازدیدکنندگان فرصتی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر ارائه می‌دهد.

3. پارک علم و فناوری همدان:

– یک مکان تفریحی و آموزشی برای خانواده‌ها که با دستاوردهای علمی و تکنولوژیک ایران آشنا می‌شوند. مختصات زیبا و محیطی دل‌پذیر جهت گذراندن اوقات فراغت.

de2e standard 167891502099717

4. پل معلق همدان:

– این پل که از زمان قاجاریه به معنای واقعی کلمه جلب اعجاب است. با دیدن پل معلق همدان در محله گلشن، زیبایی طبیعت و معماری شهر را تجربه کنید.

شهر اردبیل، تاریخ، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری

5. قلعه باباطاهر:

– قلعه‌ای با تاریخی فراوان و منظره‌های زیبا از اطراف همدان. جایگاه دینی و تاریخی آن باعث شده تا هر ساله زیارت‌گران و گردشگران بسیاری به این مکان مقدس سفر کنند.

6. مجموعه تاریخی‌فرهنگی ابن‌سینا:

– محلی که به پزشک و عالم بزرگ ایران، ابن‌سینا (پزشک بوعلی سینا) اختصاص دارد. موزه، کتیبه‌ها و اشیاء این مجموعه زندگی و دستاوردهای این دانشمند را به تصویر می‌کشد.

7. باغ ملی سردشت:

14020102000310 Test PhotoN

– یک پنجره به طبیعت زیبا و گل‌های فراوان همدان. این باغ با فضای سبز و آبشارهای زیبا یک مکان آرام برای گردش و استراحت است.

همدان، با غنای فرهنگی و تاریخی خود، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به کاوش در تاریخ و طبیعت است. زمانی که به این شهر سفر می‌کنید، با تلفیق تاریخ و زیبایی‌های طبیعت، تجربه‌ی یک سفر ممتاز خواهید داشت.

برچسب ها :فضای سبز ، همدان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.