کد خبر : 70602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 22:41

مقایسۀ توان نظامی کشورهای منطقه

مقایسۀ توان نظامی کشورهای منطقه
پیشتر و در داده‌نگار قبلی، بودجۀ نظامی کشورهای عربی حوزۀ خلیج فارس بررسی شده بود. این بار اما وبگاه «الخلیج آنلاین»، در رویکردی مقایسه‌ای، کشورهای منطقه را از حیث توان نظامی‌شان در دو سال 2020 و 2024، رتبه‌بندی کرده است.

به گزارش اطلاع با ما، پیشتر و در داده‌نگار قبلی، بودجۀ نظامی کشورهای عربی حوزۀ خلیج فارس بررسی شده بود. این بار اما وبگاه «الخلیج آنلاین»، در رویکردی مقایسه‌ای، کشورهای منطقه را از حیث توان نظامی‌شان در دو سال 2020 و 2024، رتبه‌بندی کرده است.

همانگونه که پیداست، در حال حاضر سه کشور ترکیه، ایران و مصر،با دارا بودن رتبه‌های جهانی 8، 14 و 15، به ترتیب در جایگاه قدرت‌های نظامیِ اول تا سوم منطقه نشسته‌اند. این در حالی است که وضعیت نظامیِ این سه کشور، در مقایسه با 2020، تغییر کرده است؛ بدین نحو که ترکیه در خلال این بازۀ زمانیِ 4ساله، پیشرفتی چشم‌گیر داشته، مصر دچار پسرفت شده و ایران نیز تغییر چندانی نداشته است.

گم‌شدن یک بالگرد نظامی آمریکا/ عملیات جستجو آغاز شده است

از زاویه‌ای دیگر، پیشرفت نظامیِ برخی کشورهای منطقه در نوع خود قابل‌توجه است؛ مثلاً قطر، در طول این 4 سال، از رتبه 90 به 63 ارتقا یافته که بالاترین میزان صعودمحسوب می‌شود. همچنین ترکیه نیز از رتبه 12 به رتبه 8 ارتقا یافته که پیشرفتی قابل‌توجه است..

برچسب ها :منطقه ، نظامی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.