کد خبر : 84535
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 22:43

نهایت دیپلماسی!/وادادگی تا این حد واقعا نوبر است!!

دکتر کوشکی

چرا مامور خبرنگار باکو تی وی در دیدار با سفیر ایران تجاهر به برهنگی و در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی برعکس عمل کرد؟!!

چرا مامور خبرنگار باکو تی وی در دیدار با سفیر ایران تجاهر به برهنگی و در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی برعکس عمل کرد؟!!
چرا این "مامور خبرنگار" برای به اصطلاح مصاحبه با ظاهرا سفیر ایران، با خود پرچم به سفارت ایران برد یا دیپلمات های سفارت ایران را مجبور کرد که با پروتکل وزیر خارجه جمهوری آدربایجان با او رفتار کنند

به گزارش اطلاع با ما چرا این “مامور خبرنگار” برای به اصطلاح مصاحبه با ظاهرا سفیر ایران، با خود پرچم به سفارت ایران برد یا دیپلمات های سفارت ایران را مجبور کرد که با پروتکل وزیر خارجه جمهوری آدربایجان با او رفتار کنند و پرچم جمهوری آذربایجان را هم در محل مصاحبه در سفارت ایران بگذارند و چرا در دیدار همین به اصطلاح خبرنگار باکو تی وی با سفیر رژیم صهیونیستی هیچ اعتنایی به بود و نبود پرچم جمهوری آذربایجان نشد؟!

واقعیت این است که به اصطلاح مصاحبه این “مامور خبرنگار” باکو تی وی با ظاهرا سفیر ایران به قدری خارج از عرف و نزاکت و بدون رعایت شئونات دیپلماتیک و سیاسی و شرعی و انسانی برگزار شده است که نه تنها احترام و شئونات جمهوری اسلامی ایران رعایت نشده، بلکه هیچ احترامی برای شخص سفیر هم لحاظ نشده است؟

با این چارچوب شکنی و دریدگی، وقتی باکو متوجه می شود که حرمت این امامزاده را متولی اش هم نگه نمی دارد، باکو تی وی که سهل است، از این پس باید منتظر بساط پهن کردن سایت های گروهک های تجزیه طلب ضدایرانی باکو در وسط سفارت ایران در باکو باشیم!!

حکایت تاسف برانگیز مصاحبه با سفیر ایران در باکو / وزیر امورخارجه رسیدگی کند

دکتر کوشکی

اکثر مردم می دانند که رعایت قوانین هر کشور در سفارتخانه های آن الزامی است و عدم رعایت، توهین به آن کشور و حاکمیت آن محسوب می شود.

این که چرا سفیر ج.ا.ا در باکو این نکته بدیهی را نمی داند و یا می داند و در برابر اهانت خبرنگار یک شبکه اینترنتی محلی به حاکمیت و قوانین ایران صرفا به لبخند زدن اکتفا می کند مطلبی است که وزیر امور خارجه باید درباره آن توضیح بدهند!

سفیر فوق الذکر از تربیت یافتگان دستگاه دیپلماسی ج.ا.ا ( مکتب ولایتی ، خرازی و ظریف ) است و مدتها سخنگوی وزارت امور خارجه بوده است!

متاسفانه در وزارت امور خارجه از این دست دیپلماتها کم نیستند ! دیپلماتهایی که تبعیت از فضای حاکم بر مناسبات بین المللی را عین دیپلماسی و پایبندی به ارزشهای دینی و قوانین ج.ا.ا را مصداق تندروی و بی سوادی می دانند!

البته بعید است که وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در برابر این قبیل اقدامات واکنش مناسبی نشان بدهد !
چون به هر حال ایشان هم یک دیپلماتند!( برخورد نرم و ظریف ایشان با سفیری که به مناسبت ۲۲ بهمن در سفارت ایران در لندن، پارتی مختلط به راه انداخته بود را به یاد داریم!)

از حق نباید گذشت که کمیسیون سیاست خارجی مجلس هم با سکوت و بی خیالی خود موجبات تداوم این گونه روندهای غلط در وزارت امور خارجه را فراهم آورده است!

شاید هم جناب سفیر بر اساس راهبرد عملی دولت رئیسی، بی حجابی را امری طبیعی و عادی می داند.

 

برچسب ها :باکو ، سفیر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.