کد خبر : 75676
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 10:51

ضرورت های انتخاب اصلح

ضرورت های انتخاب اصلح
اگر مردم کشوری قصد تعیین سرنوشت خود را داشته باشند، مهمترین عرصه آن انتخابات است.

به گزارش اطلاع با ما  حسین حیدری: اگر مردم کشوری قصد تعیین سرنوشت خود را داشته باشند، مهمترین عرصه آن انتخابات است. مخصوصا انتخابات مجلس که مردم حق نظارت و قانون گذاری خود( در طول قانون گذاری خداوند) را به نمایندگان مجلس ( خادمین ملت) تفویض می کنند. به همین دلیل است که امام (ره) فرمودند «مجلس در راس امور است».

انتخاب مسئول بقدری مهم است که خداوند در قرآن کریم هم به آن اشاراتی داشته است. از جمله آیاتی که به بحث انتخاب مسئولین حکومت اشاره دارد، آیات ۲۰۴ و ۲۰۵ سوره مبارکه بقره هستند.
قرآن کریم در آیه ۲۰۴ می فرماید « وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ». عده ای از مردم با الفاظ و کلمات زیبا، شیوا و خیرخواهانه( به ظاهر) از قسط و عدل و ارزش ها، شما را متعجب می کنند( شما را فریب می دهند) و برای اثبات این حرف ها، خداوند سبحان را شاهد می گیرند( قسم می خورند) . یا به تعبیر امروزی‌تر سخنان پوپولیستی و عامه پسند بیان می کنند (تا شما خوشحال شوید ولی در پی عمل به این سخنان نیستند) و آنها در دشمنی با شما شدت عمل دارند.
خداوند در آیه بعد نتیجه اعتماد ، انتخاب و رای دادن به اینگونه افراد را می فرماید «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» اگر اینهایی که آیۀ قبل به آن ها اشاره کرد به حکومت برسند:
اولا: «لِيُفْسِدَ فِيهَا» در زمین فساد می کنند دقیقا همان چیزی که خدا دوست ندارد«وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ»
دوماً: «وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ» زراعت شما را نابود می کنند. زراعت بیان دیگری از اقتصاد است. یعنی اقتصاد شمارا از بین می برند و یا آن را با چالش‌های عدیده‌ای من جمله رانت، افزایش نابرابری و … روبه رو می کنند.
سوما: « يُهْلِكَ … َالنَّسْلَ» نسل و یا فرهنگ شما را هم نابود می کنند. از مصادیق نابودی فرهنگ، فراموشی اصول اساسی فرهنگی است که پایه های جامعه را تشکیل می دهند مانند خانواده، حجاب، حرمت ها و غیره.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانات خود در جمع مردم تبریز در تاریخ 29/11/1402 فرمودند : «مردم باید دنبال انتخاب اصلح باشند.» انتخاب اصلح یعنی نگاه کردن به صحبت های نمایندگان و عملشان و همخوانی این دو با هم. اصلح باید درد مردم و قشر محروم را درک و هدف خود را رفع فقر و محرومیت و نجات طبقات مستضعف قرار داده و در این راستا تلاش کند.

اصلح کیست؟

برچسب ها :انتخابات ، مجلس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.