کد خبر : 74553
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 23:10

شیخ احمد جنتی ۹۷ ساله شد

شیخ احمد جنتی ۹۷ ساله شد
امروز سوم اسفند ماه دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری ۹۷ ساله شد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، آیت الله احمد جنتی در سوم اسفند ماه سال 1305 در روستای لادان از بلوک ماربین در سه کیلومتری غرب اصفهان، در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. او تنها فرزند خانواده بود و پدرش ملاهاشم لادانی از روحانیون بنام منطقه بود. ایشان سابقه عضویت در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای نگهبان و دبیری این شورا را در کارنامه خود دارد، او همچنین امام جمعه موقت تهران نیز بوده است.

در محل زندگی آیت الله جنتی مدرسه وجود نداشت و او به مکتب خانه رفت، خودش نیز مقداری از دروس جدید را مطالعه کرد، و پس از آن زمانی که در قم بود مقداری زبان انگلیسی آموخت، او نوجوانی اش را در دوران خفقان رضاخانی سپری کرده است.

آیت الله جنتی تا سال 1324 ادبیات عرب و مقدمات سطح را در حوزه علمیه اصفهان فراگرفت و پس از پایان مقدمات و برخی از دروس سطح به حوزه علمیه قم رفت و دروس سطح را تکمیل کرده و در درس خارجی حضرات آیات بروجردی، گلپایگانی و امام خمینی (س) شرکت کرد. در دوران تحصیل با افرادی همچون شهید سعیدی، شیخ محسن حرم پناهی، شهید مفتح، سیدکرامت الله ملک حسینی، شیخ ابوالقاسم خزعلی و شیخ محمدعلی موحدی کرمانی هم مباحثه ای بود، و با با بزرگانی، چون شهید بهشتی، شهید قدوسی، مرحوم آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سبحانی، آیت الله مشکینی و آیت الله امینی نیز رابطه دوستانه داشت. ایشان به لحاظ تحصیلات حوزوی دارای درجه اجتهاد است.

برچسب ها :اصفهان ، جنتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.