کد خبر : 102934
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 0:06

سایپا پاتوق چه کسانی شده است؟

سایپا پاتوق چه کسانی شده است؟
با آمدن توسلی مهر به سایپا دو هدف مبارک در دستور کار قرار گرفت. اهدافی که پیش از این کم رنگ تر بود؛ اولی کاهش هزینه تولید و دومی افزایش سهم داخلی سازی.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خط بازار، با آمدن توسلی مهر به سایپا دو هدف مبارک در دستور کار قرار گرفت. اهدافی که پیش از این کم رنگ تر بود؛ اولی کاهش هزینه تولید و دومی افزایش سهم داخلی سازی.

علی رغم برخی ضعف های مدیریتی ولی توسلی مهر نشان داده به شدت حامی تولید و داخلی سازی است. نگاهی به عملکرد وی و تیم ش در ایران خودرو دیزل به خوبی نشان می دهد که هر جا توسلی مهر حضور داشته، تولید خط قرمز بوده و خودکفایی محور برنامه ها. از سود ۷ هزار میلیاردی در ایران خودرو دیزل علی رغم حضور انگلیسی های بالدار گرفته تا خودکفایی بیش از ۹۰ درصد در محور خودرو جلوی چشم دلالان هندی و چینی گرفته و عمرانی چندصد درصدی در چرخ دیزل با وجود دلال زاده انگلیسی که این روزها رفیق گرمابه گلستان مدیرعامل عظیم شده است. تمامی این موفقیت های مستند با دست فرمان توسلی مهر صورت گرفته که دقیقا همین رویکرد نیز در سایپا و بخش های حساس تولیدی در حال اجرا است.

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا در اسفندماه اعلام شد+ جدول

بررسی ها نشان می دهد تعامل با قطعه سازان با محور کاهش هزینه و همچنین ایجاد سورس های مختلف داخلی به منظور توسعه خودکفایی و ایجاد فضای رقابتی در دو ماه گذشته در سایپا با جدیت دنبال شده است. اعتماد به تولیدکنندگان داخلی و بریدن دست دلالان ایرانی چینی مآب نیز سبب شده سایپا رفته رفته به پاتوق دانش بنیان ها تبدیل شود که قطعا اثار آن در چند ماه آینده نمایان خواهد شد.

ناگفته نماند این موفقیت ها در سازه قدرتمند سایپا نیازمند یک موتور پرسرعت است که هنوز محقق نشده است. قطعا حضور یک استاد باتجربه به جای جوان کم تجربه در قلب سایپا جان تازه ای به این گروه خودروسازی خواهد داد.

برچسب ها :تولید ، سایپا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.