کد خبر : 98583
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 11:43

زیر پوست فرهنگ‌سازی این شهر چه خبر است ؟

زیر پوست فرهنگ‌سازی این شهر چه خبر است ؟
ضمن تشکر از تمام زحماتی که در نمایشگاه کتاب مصلی تهران انجام شد اما باید به ذائقه‌سازی‌ها توجه شود.

به گزارش اطلاع با ما  عالیه سادات: ضمن تشکر از تمام زحماتی که در نمایشگاه کتاب مصلی تهران انجام شد اما باید به ذائقه‌سازی‌ها توجه شود.
این همه انتشار و فروش کتاب‌هایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ملی مذهبی ما ندارند اسیب‌زا هستند. درست است که انتشار و فروش این دست کتاب‌ها نشان از آزادی بیان در جامعه ما دارد اما باید در ریشه‌یابی این گرایش و ممانعت از تغییر ذائقه‌ها توجه داشته باشیم‌.
عموما این کتاب‌ها که اتفاقا محتوای فاخری هم ندارند و جنبه تجاری دارند دو ویژگی اساسی دارند اول اینکه ادبیات بسیار ساده و قابل فهم عموم دارند و دوم اینکه پر هستند از تکنیک‌های کاربردی ساده که شاید مفید هم نباشند اما همین دو ویژگی مخاطب را علاقمند به چنین کتاب‌هایی می‌کند و اگر ما بتوانیم کتاب‌هایی با ادبیات آسان و قواعد کاربردی در حیطه‌های مختلف مهارت آموزی و تربیت نفس نگارش کنیم، موج این گرایش را معکوس می‌کند.
واقعیتش را بخواهید ما هنوز نتوانسته‌ایم کتاب‌هایی آسان و کاربردی در زمینه‌ی عرفان، اقتصاد اسلامی، تربیت فرزند، خودشناسی و خودسازی، حقوق شهروندی، آداب معاشرت، مراقبت از بدن و.. نگارش کنیم.
کتاب‌ها ثقیل هستند و مخاطب نمی‌تواند به راحتی آن را فهم کند یا اگر نگارش شده، تعداد بسیار کم هست و از تنوع کمی برخوردار است و اینچنین بازار کتاب‌هایی که با مبنای امانیستی نگارش می‌شود داغ شده است.

هشدار نسبت به گرایش به کتاب‌های رده‌ی چندم با مبنای امانیستی بسیار جدی است.

تب نمایشگاه کتاب فروکش کرد

برچسب ها :شهر ، فرهنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.