کد خبر : 96562
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 21:55

تحلیل نتایج دور دوم انتخابات تهران

تحلیل نتایج دور دوم انتخابات تهران
#حسین_صمصامی نامزد اصلی جریان #دلارزدایی با جهش فوق‌العاده نسبت به جایگاهش در دور اول، وارد مجلس شد. حمایت گسترده انقلابیون شناخته‌شده، تبلیغات وسیع کانال‌ها و صفحات انقلابی و حضور در لیست‌های امنا و شانا از علل اصلی این رشد جایگاه بوده است. تبلیغات منفی رائفی‌پور نتوانست مانع ورود ایشان به مجلس شود.

به گزارش اطلاع با ما، #حسین_صمصامی نامزد اصلی جریان #دلارزدایی با جهش فوق‌العاده نسبت به جایگاهش در دور اول، وارد مجلس شد. حمایت گسترده انقلابیون شناخته‌شده، تبلیغات وسیع کانال‌ها و صفحات انقلابی و حضور در لیست‌های امنا و شانا از علل اصلی این رشد جایگاه بوده است. تبلیغات منفی رائفی‌پور نتوانست مانع ورود ایشان به مجلس شود.

#عطا_بهرامی که بعنوان نامزد شاخص و اصلی در برابر جبهه دلارزدایی و مورد حمایت و تبلیغات خاص رائفی‌پور و نفر دوم لیست وی بود، حتی جزو ۲۰ نامزد اول هم نشد. روشنگری گسترده و تبیین مستدل فعالان انقلابی از مواضع خطرناک اقتصادی ایشان و همچنین عدم حضور در سایر لیست‌ها(بجز لیست رائفی‌پور) از علل اصلی رأی نیاوردن ایشان است.

تعیین‌تکلیف ۳۹۰ کرسی مجلس دوازدهم + نتایج دور دوم انتخابات

#بیژن_نوباوه_وطن : همچون دور اول انتخابات تهران، بازهم یک شخصیت رسانه‌ای نفر اول دور دوم شد. مشارکت پایین و نیز عدم اقبال صد در صدی مردم به لیست‌های انتخاباتی را می‌توان از علل صدرنشینی چهره‌های شاخص رسانه‌ای در هر دو مرحله نامید.

#مهدی_عسگری دیگر نامزد شاخص جریان #دلارزدایی با قرار گرفتن در جایگاه بیستم، با اختلاف کمی از راه یافتن به مجلس بازماند. با عنایت به حذف ایشان از لیست رائفی‌پور و عدم حضور وی در سایر لیست‌های انتخاباتی، کسب این جایگاه و اختلاف بسیار کم وی با آخرین فرد منتخب، بسیار قابل توجه و نشانه تأثیر گسترده فعالیت رسانه‌ای جریان دلارزدایی در جلب حمایت مردمی از ایشان بوده است، هرچند که در نهایت موفق به ورود به مجلس نشد.

#سیدنظام‌الدین_موسوی : علیرغم حضور در صدر لیست امنا (که بیشترین اقبال را در بین لیست‌ها کسب نمود) و حمایت جریان دلارزدایی، اما ایشان هم حتی جزو ۲۰ نفر اول تهران نشد. علت اصلی عدم انتخاب وی را می‌توان به پخش شایعات اقتصادی درباره ایشان در فضای مجازی دانست تا جاییکه شهادت حمید رسایی بر پاکدستی وی هم نتوانست مانع حذف ایشان از مجلس گردد.

#محمدحسین_حسین‌زاده_بحرینی از حامیان جدی استقلال بانک مرکزی و نامزد مورد حمایت برخی از چهره‌های شاخص #نئولیبرال هم حتی جزو ۲۰ نامزد اول قرار نگرفت. حضور در لیست قالیباف و پایداری و حمایت برخی چهره‌های شاخص از ایشان ظاهراً نتوانست در مقابل تبلیغات منفی جمعی از حامیان اقتصاد اسلامی و دلارزدایان علیه وی، مؤثر باشد.

احمد نبویان

برچسب ها :انتخابات ، مجلس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.