کد خبر : 85679
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 15:24

دکتر محمد آقائی 

تجاوز صهیونیست ها به کنسولگری ایران از منظر حقوق بین الملل

تجاوز صهیونیست ها به کنسولگری ایران از منظر حقوق بین الملل
قبلا گفته شد؛ جنگ ۹ سطح دارد، و مقام معظم رهبری در جریان جنگ صهیونیست ها علیه غزه، هم به آمریکائی ها و هم به صهیونیست ها هشدار داده اند که در هر سطحی از سطوح جنگ به ما حمله شود، در همان سطح به آنها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش اطلاع با ما  دکتر محمد آقائی :قبلا گفته شد؛ جنگ ۹ سطح دارد، و مقام معظم رهبری در جریان جنگ صهیونیست ها علیه غزه، هم به آمریکائی ها و هم به صهیونیست ها هشدار داده اند که در هر سطحی از سطوح جنگ به ما حمله شود، در همان سطح به آنها پاسخ خواهیم داد.

زدن کنسولگری ایران در دمشق از منظر حقوق بین الملل به مثابه حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران است، و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، ایران با مطلع نمودن شورای امنیت سازمان ملل متحد حق دفاع مشروع در مقابل حمله صهیونیست ها را دارد.

اما سطح این حمله سطح هفتم جنگ یا سطح تاکتیکی در جنگ پر شدت در چارچوب جنگ علیه غزه است. توضیح آنکه عملیات ۷ اکتبر فلسطینی ها علیه دولت اشغالگر صهیونیستی سطح سوم جنگ یا سطح استراتژیک در جنگ کم شدت بود، که صهیونیست ها به دلیل عدم هضم و عدم  پذیرش شکست در آن سطح از جنگ، این جنگ را به سطوح چهارم و پنجم آن کشانده اند.

اعلام جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار زاهدی

البته باید ارزیابی استراتژیک صورت گیرد که چرا قبل از ورود آنها به سطح ششم جنگ، آنها ناچار به آغاز مرحله یا سطح هفتم جنگ شده اند.

ارزیابی بنده آن است که صهیونیست ها در رابطه با آتش بس و پذیرش شکست در غزه با مشکل تصمیم گیری در سطح کلان جنگ در مورد پذیرش یا عدم پذیرش آتش بس در غزه بوده اند. و اینکه چرا به جای حمله مستقیم به خاک جمهوری اسلامی ایران، کنسولگری ایران را در دمشق انتخاب کرده اند ناشی از ترس آنها در پاسخ جمهوری اسلامی ایران و ورود به یک جنگ تمام عیار(پر شدت)  با جمهوری اسلامی ایران است.

با اینحال، بر اساس فرمایش قبلی و پیش گفته مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، پاسخ ایران به این حمله قطعی خواهد بود. ان شاءالله.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.