کد خبر : 84144
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:25

تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!

تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!
برخلاف آنچه بارها تبلیغ شده افغانستان پایگاه جدید پرورش داعشی ها نیست بلکه در کمال ناباوری نام کشور تاجیکستان به چشم می خورد.

به گزارش اطلاع با ما  احمد کوثری:برخلاف آنچه بارها تبلیغ شده افغانستان پایگاه جدید پرورش داعشی ها نیست بلکه در کمال ناباوری نام کشور تاجیکستان به چشم می خورد.

بعد از حادثه تروریستی در روسیه و دستگیری چند داعشی تاجیک، نام این کشور بعنوان پایگاه جدید #داعش و نفوذ عقائد #وهابیت_تکفیری بیشتر به چشم آمد.
همانطور که با مروری بر عملیات تروریستی داعش در شاهچراغ و کرمان و عملیات تروریستی داعش در قندهار افغانستان هم نام داعشی هایی با ملیت تاجیک به چشم می خورد.

لذا باید اذعان نمود متاسفانه اینک تاجیکستان به یک مرکز جدیدی برای تولید داعش تبدیل شده است و میان شاخه داعش خراسان و احتمالا منابع امنیتی تاجیکستان ارتباطی برقرار شده است.

داعش پوتین و روسیه را به حمله مجدد تهدید کرد!

البته این نیز قابل توجه است که آن عده از تاجیکستانی ها که همراه داعش خراسان هستند در عکسهای منتشر شده بعد از عملیات تروریستی معمولا با صورت پوشیده شده هستند
همچنان که بعد از حادثه تروریستی کرمان چنین کردند، تا احتمالا طبق دستور منابع امنیتی خودشان، حداقل بی هویت و مخفی نگهداشته شوند تا فشار بر دولت تاجیکستان کاهش یابد.

این مساله البته به معنای انکار نقش ترکیه در آموزش نیروهای داعشی ندارد، همچنان که برخی از این تروریست ها قبل از عملیات سفری به ترکیه داشته اند و همچنین این مساله به معنای متهم نمودن همه ی تاجیک ها نیست، همچنان که بسیاری از آنان انسان های معتقد و فرهیخته ای هستند.

برچسب ها :تاجیکستان ، داعش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.