کد خبر : 69619
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 21:34

با چشم باز بخوابیم!

با چشم باز بخوابیم!
دعوا بر سر چیست؟! پهپادی انتحاری به برج ۲۲ خورده و ۳ تبعه آمریکایی کشته شده اند!!

به گزارش اطلاع با ما  محمدرضا تنکمان فرد: احمد بنی‌جمالی در یادداشتی در خبرگزاری نوشت:دعوا بر سر چیست؟! پهپادی انتحاری به برج ۲۲ خورده و ۳ تبعه آمریکایی کشته شده اند!!
روی کاغذ بایدن در آستانه انتخابات نوامبر خود را درگیر نزاع مستقیم با ایران نمیکند و به حملاتی کوتاه برد علیه منافع ایران در منطقه بسنده خواهد کرد!!
این سردستی ترین تحلیل از اوضاع است و در برداشتی خوشبینانه، محتمل ترین سناریوی ممکن!!
صورت بندی فوق، چند مفروض را نادیده می‌گیرد:
الف /انتخابات نوامبر، در عین اینکه دست تیم بایدن را برای برخورد تهاجمی با ایران میبندد در عین حال فشارهای انتخاباتی جمهوری خواهان را افزون و انتقاد از بی تحرکی دمکراتها را مضاعف میکند !!
ب/ًحساب کردن روی ویژگیهای شخصی محتاط و کهولت سن بایدن و از خلال آن، دست کم گرفتن واکنش کاخ سفید خطایی تحلیلی و حاکی از نشناختن ساز و کارهای پیچیده تصمیم سازی و تعارض کارکردی منافع لابی ها و گروههای نفوذ در نهادهای پرشمار امریکاست!!!
با این وصف و اگر در الگوی بازیگر خردمند، به رفتار سیاست خارجی امریکا نگاه کنیم شاید سناریوی مخاطره آمیزتری هم روی میز باشد !!
در شرایطی که سیاست جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، عقب نشینی تاکتیکی و صبر و انتظار برای سنجش واکنش امریکاست، تیم بایدن با پرهیز از شتابزدگی در حال تدوین راهبردی چند مرحله ای و فرسایشی است، زنجیره ای از واکنشهایی که بترتیب کم دامنه، سپس میان برد خواهد بود !!

جمهوری‌ خواهان ناراضی از پیش اخطار حمله تلافی‌جویانه آمریکا توسط دولت بایدن به ایران

برچسب ها :ایران ، بایدن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.