کد خبر : 70415
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 23:20

اسلامی: بزرگترین مرکز رادیودارو را تولید می‌کنیم

اسلامی: بزرگترین مرکز رادیودارو را تولید می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تأکید بر ضرورت افزایش کمی و کیفی رادیو داروها گفت: برنامه ما این است که در بخش تشخیصی دقت را و در بخش درمانی اثربخشی را افزایش دهیم.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  فردا نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تأکید بر ضرورت افزایش کمی و کیفی رادیو داروها گفت: برنامه ما این است که در بخش تشخیصی دقت را و در بخش درمانی اثربخشی را افزایش دهیم.

محمد اسلامی سه شنبه شب در برنامه گفت‌ وگوی ویژه خبری در خصوص آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار داشت: تحقیقات رادیوداروها به صورت پیوسته تداوم دارد و افزایش کیفی و کمی آنها را در دستور کار داریم، برنامه ما این است که در بخش تشخیصی دقت را و در بخش درمانی اثربخشی را افزایش دهیم.

وی گفت: سالی یک میلیون نفر در کشور از رادیوداروها استفاده می‌کنند. در حال حاضر حدود ۲۰ رادیودارو در فاز بالینی قرار دارد. سال آینده با حضور رئیس جمهور بزرگترین مرکز رادیو دارو را افتتاح می‌کنیم که در منطقه ما کم نظیر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بحث ۲۰ هزار مگاوات برق را آبان سال ۹۶ رهبری تاکید کردند و باید برای این موضوع سازوکاری را ایجاد می کردیم. در سند راهبردی صنعت هسته‌ای این میزان را هدف گذاری کردیم. در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هم در تبصره هفت این موضوع قید شده است.

وزیر بهداشت: امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی معنای «استقلال» را می‌فهمیم

اسلامی افزود: فعالیت‌های نیروگاهی در دنیا پنج رویداد دارد، اولین آن آغاز عملیات نیروگاهی، مرحله دوم آغاز عملیات بتن ریزی است، رویداد سوم سوخت گذاری و چهارم تولید برق و تغذیه شبکه برق و رویداد پنجم از کار انداری نیروگاه است. در موضوع نیروگاه هرمز در مرحله اول قرار داریم و خرداد سال آینده رویداد دوم آن آغاز می‌شود.

وی گفت: نیروگاه‌ بوشهر فاز دو و سوم آن پیش می رود، نیروگاه اول دهمین سال خود را پشت سر گذاشته است و شبکه برق کشور را تامین می‌کند.

اسلامی افزود: سازمان انرژی اتمی پنج برابر می‌شود و برای همین است که نیاز داریم نیروی انسانی خود را تامین کنیم و البته نیاز به دوره‌های آموزشی مختلفی دارد. مرکز آموزشی پژوهشی بین‌الملل را در اصفهان داریم.

برچسب ها :اسلامی ، رادیودارو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.