کد خبر : 64489
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 22:35

شهرهای گیلان، گنجینه ای از غذاهای محلی لذیذ

شهرهای گیلان، گنجینه ای از غذاهای محلی لذیذ
استان گیلان در شمال ایران با آب و هوای معتدل و مناظرهای طبیعی زیبا، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب معرفی می‌شود.

به گزارش اطلاع با ما، استان گیلان در شمال ایران با آب و هوای معتدل و مناظرهای طبیعی زیبا، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب معرفی می‌شود. اما جذابیت این منطقه تنها به طبیعت زیبا نختصر نمی‌شود؛ غذاهای محلی گیلان نیز یکی از جلب‌کننده‌ترین عناصر فرهنگی این منطقه هستند. در ادامه به برخی از غذاهای محلی معروف گیلان خواهیم پرداخت:

4460436

1. فسنجان:

این غذا با ترکیب آجیل، گردو و رب انار ساخته می‌شود و معمولاً با مرغ یا گوشت قرمز تهیه می‌گردد. طعم متفاوت فسنجان به همراه برنج سفید، یک تجربه مطبوع از آشپزی محلی گیلان است.

گشایش در دل طبیعت، معرفی شهر گیلان و جاذبه‌های گردشگری

 

2. کله‌پاچه:

این غذا از قسمت‌های جلد گوسفند تهیه می‌شود و با اضافه کردن نعناع و سیر خام به همراه نان سنگک، یک غذای معتدل و خوشمزه به‌حساب می‌آید.

3. ته‌چین:

غذایی مشهور از منطقه کومله‌رود که از ترکیب تره، لوبیا سبز و ادویه‌های معطر ساخته می‌شود. این غذا معمولاً با مرغ تهیه می‌شود و طعم تند و لذیذی دارد.

4gez1kzk.ipm

4. ماست و شنجان:

شنجان نوعی خوراکی است که از دوغ و ماست تهیه می‌شود. این ترکیب خوشمزه معمولاً با سبزیجات تازه یا کلم ترش همراه می‌شود و یک پیش‌غذا خوشمزه برای وعده‌های ناهار یا شام است.

234234234

5. کباب ترش:

این کباب معمولاً از گوشت مرغ تهیه می‌شود و با مخلفات ترش مثل زرشک و انبه ترش سرو می‌شود. طعم خاص این کباب به دلیل استفاده از ادویه‌های معطر و ترش، غذا را منحصر به فرد می‌کند.

غذاهای محلی گیلان با ترکیبات معطر و طعم‌های منحصر به فرد، سفر به این ناحیه را به یک تجربه چشایی فراتر از معمول تبدیل کرده و گردشگران را به سرزمینی از فرهنگ و سنت‌های دلنشین دعوت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.