کد خبر : 44012
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 13:18

کافه‌های مذهبی هم از تذکر اماکن در امان نیستند!

کافه‌های مذهبی هم از تذکر اماکن در امان نیستند!
به منظور صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غیرخودی در طول یک‌سال‌ونیم گذشته تمام کافه‌های اطراف دانشگاه تعطیل و جمع‌آوری شده‌اند که کافه پنجره، کافه ایما، کافه سکو، کافه باکارا و... از آن جمله است

به گزارش اطلاع با ما به نقل از چماران، «به منظور صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غیرخودی در طول یک‌سال‌ونیم گذشته تمام کافه‌های اطراف دانشگاه تعطیل و جمع‌آوری شده‌اند که کافه پنجره، کافه ایما، کافه سکو، کافه باکارا و… از آن جمله است.

دیده بان ایران نوشت: کافه‌داران اطراف دانشگاه تهران این روزها علاوه بر چالش و نگرانی که بابت پلمب بر سر حجاب دارند، با انتشار این نامه نگران این هستند که به طور کل مجبور به تخلیه ملک و تعطیلی کار خود شوند.

اواخر شهریور ماه بود که نامه‌ای منتسب به رئیس دانشگاه تهران خطاب به وزیر علوم منتشر شد که در آن عنوان شده بود: «به منظور صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غیرخودی در طول یک‌سال‌ونیم گذشته تمام کافه‌های اطراف دانشگاه تعطیل و جمع‌آوری شده‌اند که کافه پنجره، کافه ایما، کافه سکو، کافه باکارا و… از آن جمله است. این مهم با همکاری تمام بخش‌های دانشگاه تحقق یافته است. در این میان صرفاً کافه «گدار» که فعالیت آن مغایر با ارزش‌های اسلامی و سیاست‌های علمی و پژوهشی دانشگاه می‌باشد، فعال است. متأسفانه آن کافه تلاش می‌کند با ایجاد رابطه با بخش‌های بیرون دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهد که با تلاش همکاران دانشگاه پیش‌بینی می‌شود به زودی آن کافه نیز جمع‌آوری شود.» او همچنین در اظهارات دیگری «کافه‌ها» را متهم کرده بود که به «مراکزی برای شبکه‌سازی» «علیه امنیت ملی و جمهوری اسلامی»، تبدیل شده‌اند.

ماسک زدن در اماکن عمومی الزامی شد/ رعایت ۳ توصیه بهداشتی

اکنون با گذشت کمتر از سه ماه از این نامه، کافه «گدار» که پیش از اعتراضات نیکا شاکرمی در آن مشغول به کار بود هم تعطیل شده و جای خود را به ستاد مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه تهران داده است. کافه‌داران اطراف دانشگاه تهران این روزها علاوه بر چالش و نگرانی که بابت پلمب بر سر حجاب دارند، با انتشار این نامه نگران این هستند که به طور کل مجبور به تخلیه ملک و تعطیلی کار خود شوند.

برچسب ها :اماکن ، کافه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.