کد خبر : 74189
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 22:15

چند نفر در تهران می‌توانند رای دهند؟

چند نفر در تهران می‌توانند رای دهند؟
معاون سیاسی استاندار تهران از رشد ۳۳ درصدی تأیید داوطلبین و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در استان تهران ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و رأی اولی‌های استان تهران ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر هستند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از برترین ها، معاون سیاسی استاندار تهران از رشد ۳۳ درصدی تأیید داوطلبین و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در استان تهران ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و رأی اولی‌های استان تهران ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر هستند.

سیدعباس جوهری عصر امروز در حاشیه برگزاری شورای اداری شهرستان‌های شرق تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در استان تهران با تعداد ۳۲ نفری که به تأییدیه‌ها اضافه شد، جمع کاندیداهای تأییدشده به ۳۹۵۱ نفر رسید.

وی افزود: این میزان از تأیید صلاحیت کاندیدا بی‌سابقه است و در واقع ۶۹.۲۲ درصد داوطلبین تأییدیه دریافت کردند که نسبت به دوره قبل شاهد رشد ۳۲ درصدی در این زمینه هستیم.

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در حوزه انتخابیه کل استان تهران بر اساس آمار موجود ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۵ میلیون و ۳۰ هزار ۵۸۵ نفر آقایان و ۴ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۰۹ نفر خانم‌ها هستند.

جوهری درخصوص تعداد رأی اولی‌ها در استان تهران تصریح کرد: ۴۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر رأی اولی واجد شرایط رأی در استان تهران هستند.

وی ادامه داد: واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر ۷ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۵۷ نفر و در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، ۹۵۸ هزار و ۵۵۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۱۰۸ هزار و ۵۰۴ نفر، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۵۳۰ هزار و ۶۲۳ نفر و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا ۴۴۶ هزار و ۳۵۴ و نیز در حوزه انتخابیه پاکدشت ۲۱۰ هزار و ۷۹۹ واجد شرایط رأی دادن هستند.

جوهری بیان کرد: امسال بحث نظارت بر سلامت انتخابات یکی از راهبردهای اصلی است و در حوزه تبلیغات و حضور در پای صندوق‌های رای حتما کمیته نظارت بر امر انتخابات اتفاقات را رصد کرده و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

احتمال سفر مدیرکل آژانس اتمی به تهران

وی افزود: به کاندیداها برای تبلیغات و فرآیند رأی دادن تذکرات لازم داده شده و ناظرین با تخلفات به صورت جدی برخورد خواهند کرد.

جوهری درخصوص مدارک لازم برای شرکت در انتخابات هم گفت: حتما باید اصل مدارک ارائه شود که رأی دهندگان باید به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار تهران در پایان درخصوص امنیت انتخابات خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و ستاد امنیت انتخابات با مسئولیت معاون امنیتی استانداری تهران شکل گرفته و تدابیر لازم اندیشیده شده و تلاش می‌شود تا در فضای امنیتی کاملاً مناسب انتخابات برگزار شود.

برچسب ها :تهران ، رای

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.