کد خبر : 98715
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 16:06

سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در آذربایجان شرقی

سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در آذربایجان شرقی
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل «آیت‌الله رئیسی» رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از تسنیم، برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل «آیت‌الله رئیسی» رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس‌جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلی‌کوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته‌اند سالم به مقصد رسیده‌‌اند. شنیده شده است آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور حضور داشتند.

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.پ

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از جزییات سقوط بالگرد گفت

از ۳ بالگرد یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده است.معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درباره خبر سقط بالگردی که گفته می‌شود رئیس دولت هم در آن بوده است، به شبکه شرق گفت: «من هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام و از جزییات حادثه اطلاعی ندارم».

ذاکری با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «۳ بالگرد بوده که ۲ تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آنها سقوط کرده است».

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم»

اولین واکنش ۲ نماینده آذربایجان شرقی به وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی /علیرضابیگی: هلال احمر به دنبال هلی کوپتر زمین خورده است

احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز از جزئیات حادثه اطلاعی ندارم. دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام دادند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.

دقیقا نمی توانم بگویم که حادثه ای برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است.

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر :به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.

تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود.

یک منبع آگاه در گفتگوی با رسانه متخصصین بهداشت ایران: هلی کوپتر حامل رئیس جمهور هنوز پیدا نشده است و اطلاعات دقیقی از ماجرا وجود ندارد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور.

محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود .

رسانه‌های محلی نوشته‌اند: «به گفته منابع محلی هلی کوپتر حامل رئیسی و همراهان در جنگل های صعب العبور پیرداوود سقوط کرده است.»

 

سانحه برای هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور در «جنگل دیزمار»

خبرگزاری ایرنا در خبری تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی خبر داده است.

وزیر کشور: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند

به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

به نقل از منابع موثق تاکنون از تلفن ماهواره‌ای همراه تیم رئیس جمهور هیچ تماسی برقرار نشده و هیچ نشانه ای از محل دقیق حادثه به دست نیامده است

 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده آذربایجان شرقی به فراز گفت: « بالگرد حامل رئیس جمهوری پس از سقوط هنوز پیدا نشده‌است. خبری از وضعیت سلامت ابراهیم رئیسی در دست نیست.»

تلفن تماس امام جمعه تبریز که در بالگرد حضور داشته از دسترس خارج است.

هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود

اعزام تیم‌های امدادی و پهباد و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه فرود سخت بالگرد رییس‌جمهور

رییس سازمان امداد و نجات کشور از اعزام پهباد و تیم‌های امدادی از 4 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و ادربیل به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش خبرداد.

رئیس جمعیت هلال احمر: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت نداریم. به محض اطلاع خبر می‌دهیم.

 

دهقانی، نماینده ورزقان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: هنوز به هلیکوپتر رئیس جمهور دسترسی نداریم. شرایط منطقه خشن است. اطلاع دقیقی نداریم.

 

مه‌گرفتگی در منطقه محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور به قدری شدید است که تا ۵۰ متری به‌سختی دیده می‌شود؛ این منطقه ماشین‌رو نیست؛ نیروها به‌صورت پیاده در حال گشت‌زنی هستند‌‌

جزئیات حادثه سقوط هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور از زبان نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با اعتماد: هیچ تماسی با افراد حاضر در هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور برقرار نشده است/ نیروهای امدادی به دلیل بارندگی و مه شدید هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند

احمد علیرضابیگی درباره آخرین اخبار مرتبط با حادثه سقوط هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور می‌گوید: «نیروهای امدادی و هلال احمر که در منطقه در حال تجسس‌اند و به سمت محل حادثه می روند، می‌گویند، هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در یک منطقه جنگلی به نام منطقه دیزمار سقوط کرده است. هر نوع ارتباطی هم در حال حاضر با افراد حاضر در هلی کوپتر قطع است.»

علیرضابیگی در پاسخ به این پرسش اعتماد که آیا رئیس‌جمهور قطعا در هلی کوپتری که سقوط کرده، حضور داشته؟ می‌گوید: « سه هلی‌کوپتر حامل اعضای دولت و مسئولان استانی بوده‌اند که در یکی از آنها آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان حضور داشته و در هلی‌کوپتر دیگر علی اکبر محرابیان زیر نیرو و همراهان، حاضر بوده‌اند، هر دو هلی‌کوپتر حامل محرابیان و بذرپاش سلامت به زمین نشسته‌اند، اما هلی کوپتر حامل رئیس‌جمهور سقوط کرده است.»

نماینده مردم تبریز در خصوص اینکه آیا منطقه‌ای که هلی کوپتر رئیس‌جمهور سقوط کرده دقیقا شناسایی شده است می‌افزاید: «بچه‌های امداد می‌گویند چون در منطقه یاد شده بارندگی شدید است و مه غلیظی وجود دارد، هنوز نیروهای امداد و نجات نتوانسته‌اند هلوکوپتر را شناسایی کرده و به منطقه برسند.»
علیرضا بیگی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا با افراد حاضر در هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور تماسی برقرار شده یا نه، می‌گوید:«من چیزی در این زمینه نشنیده‌ام. خودم در اخبار صداوسیما می‌شنوم که با آقای آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تماسی برقرار شده، اما واقع آن است که هر نوع ارتباطی فعلا قطع است.»

گزارش میدانی خبرنگار فارس از عملیات جست‌وجو در ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان گروه‌های امدادی و جستجوگر در حال تلاش برای یافتن هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور هستند.خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد

مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از 5 متر استباران نیز در منطقه در حال باریدن است

منطقه مورد جستجو کوهستانی و جنگلی است و همین مساله سرعت عملیات جستجو را کند کرده است.

محافظ رئیس جمهور با استفاده از سیستم ردیابی مخصوص مختصاتی ارسال کرده است.

داوودی روابط عمومی نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرهای فوری مهم گفت که نمیدانیم بالگرد رئیس جمهور متعلق به ارتش بوده است یا خیر، و اهمیتی هم ندارد

اهالی منطقه شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است

سخنگوی دولت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند

وزیر گردشگری : به دنبال دریافت خبر فرود سخت هلی کوپتر آقای رییس جمهور ، اعضای دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قراردادند.

یکی از امدادگران هلال احمر:مکان دقیق حادثه مشخص شده‌است،تا دقایقی دیگر به آخرین سیگنال جی پی اس فرستاده شده توسط بالگرد خواهیم رسید

روایت سخنگوی دولت از جلسه هیئت وزیران’جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

اعزام ۸ آمبولانس اورژانس به محل حادثه

بالگرد اورژانس هوایی عازم منطقه شد که متاسفانه به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود.۸ دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی منطقه شده است‌.

هیچگونه اطلاع دقیقی از موقعیت و وضعیت بالگرد رئیس‌جمهور در دسترس نیست. آخرین مکانی که جی‌پی‌اس بالگرد فعال بوده در نزدیک معدن مس سنگون بوده است

رئیس هلال‌احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع درحال جست‌وجو هستند

با توجه به شرایط آب‌وهوایی امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد. منطقه کوهستانی و سخت‌گذر است. امدادگران از تمام مسیرهای ممکن عملیات جست‌وجو را انجام می‌دهند.

جلسه اضطرارى شورایعالى امنيت ملى در حضور آیت الله خامنه ای برگزار شده است.

 

تشریح آخرین وضعیت بالگرد سانحه دیده رئیس‌جمهور

خبرنگار صداوسیما:امدادگران در حال جست و جوی منطقه ورودی معدن مس سونگون در منطقه ورزقان هستند.

تنها برخی ماشین‌های می‌توانند حرکت کنند چون صعب‌العبور است و گروه‌های مختلف جست‌وجو ها را به صورت موتوری انجام می‌دهند..

جست‌وجو همجنان ادامه داد و خبر موثقی هنوز دریافت نکردیم یک مقدار از حجم مه کم شده اما بارندگی شروع شده و هوا سرد است

جزییات جدید از محل جست و جوی هلی کوپتر رئیس جمهور

محدوده جست و جو برای یافتن هلی کوپتر رئیس جمهور در جنگل‌های ارس باران در محدوده پیر داوود تا محدوده معدن مس سنگون شامل می شود.

نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران را صادر کرد

 

خبرنگار صداوسیما: خبر جدیدی نداریم؛ هوا رو به تاریکی و باران می‌آید

بارندگی باعث شده جاده‌های منتهی به محل احتمالی حادثه گل‌‌آلود و صعب‌العبور شود.امکان رفتن به محل احتمالی حادثه با خودرو نیست.

بروکسل: وضعیت فرود اضطراری بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم

رییس شورای اروپا نیز امروز در ارتباط با سقوط هواپیمای حامل رئیس جمهور ایران اعلام کرد: وضعیت فرود اضطراری بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم.

مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد / شرایط جوی به گونه‌ای است که رصد هوایی امکان پذیر نیست

راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت:به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد.

هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود. اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم.

متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

آصف علی زرداری؛ رئیس جمهور پاکستان: از اخبار پیرامون حادثه هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور نگران هستیم

 

سخنگوی دولت: با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

حضور ۳ وزیر در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

وزرای نفت، راه و شهرسازی‌ و نیرو هم اکنون در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور حضور دارند و وزیر کشور نیز پس از حضور در تبریز بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و پیگیر امور هستند.

هم اکنون علی‌رغم سردی هوا، بارش باران و صعب‌العبور بودن منطقه، جستجوی تیم مردمی و امدادی با قدرت ادامه دارد و هم‌اکنون ۴ تیم امدادی در مختصات احتمالی سانحه در حال جستجو هستند.

کاخ سفید: بایدن در جریان سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران قرار گرفت

کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا در جریان گزارش‌ها درباره سانحه بروز یافته برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران قرار گرفته است.

تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

 

سخنگوی دولت بهادری جهرمی: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد.

در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

علی‌اف: به شدت درباره اخبار فرود اضطراری بالگرد رئیسی نگران هستیم

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در واکنش به خبر وقوع حادثه برای سید ابراهیم رئیسی، اعلام کرد: به‌شدت درباره اخباری که حاکی از  فرود اضطراری بالگرد رئیس‌جمهور ایران است، نگران و آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم.

برای اولین بار در تاریخ مراسم خطبه‌خوانی لغو شد / همه برنامه‌های شب میلاد در حرم امام رضا(ع) لغو شد

با اعلام خبر سانحه بالگرد رییس جمهور، تمام برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) لغو شد. زائران و مجاوران رضوی که برای میلاد ثامن الحجج به حرم رضوی مشرف شده بودند همزمان با برپایی نماز جماعت برای سلامت رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا برداشته و آیه شریف« أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ» را یکصدا تلاوت کردند.

برای اولین بار در تاریخ مراسم‌های حرم رضوی آیین «خطبه خوانی» شب میلاد ثامن الحجج(ع) نیز امشب برگزار نخواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا:گردان های امام علی، امام حسین و بسیجیان حوزه های شهری و روستایی از ۴ شهرستان ورزقان، اهر، تبریز و جلفا به منطقه اعزام شده‌اند.

 

اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی کل کشور درباره اخبار سانحه سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور

 

با آرزوی سلامتی برای رییس جمهور محترم و همراهان ایشان در حادثه ی فرود بالگرد ایشان از تمامی شهروندان و هموطنان عزیز تقاضامندیم اخبار را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

لازم به ذکر است کلیه صفحات فعالین فضای مجازی تحت رصد پلیس می باشد و با افرادی که با انتشار شایعه و… سعی در تشویش اذهان عمومی دارند طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

 

۴ فروند بالگرد ارتش در اختیار انتخابات قرار گرفت

برچسب ها :بالگرد ، رئیس جمهور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.