کد خبر : 89049
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 22:28

وضعیت جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط فعلی چه تفاوت هایی دارد؟!

وضعیت جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط فعلی چه تفاوت هایی دارد؟!
ظهر ششم تیرماه 1360 عملیات نافرجام ترور آیت الله خامنه ای به وسیله گروهک فرقان، در شرایطی انجام شد که محمدرضا کلاهی خود را برای منفجر کردن دفتر حزب جمهوری اسلامی آماده می کرد.

به گزارش اطلاع با ما  «مسعود صفابخش»ظهر ششم تیرماه 1360 عملیات نافرجام ترور آیت الله خامنه ای به وسیله گروهک فرقان، در شرایطی انجام شد که محمدرضا کلاهی خود را برای منفجر کردن دفتر حزب جمهوری اسلامی آماده می کرد. چند روزی از شهادت مصطفی چمران گذشته بود و ابوالحسن بنی صدر به تازگی از ریاست جمهوری عزل شده بود.

رجوی از هوادارنش خواسته بود تا مسلحانه به خیابان بیایند. منافقین میتینگ های سیاسی می گرفتند و پایان جمهوری اسلامی را در تابستان وعده می دادند. چند ماه بعد رئیس جمهور و نخست وزیر ایران ترور شدند…

محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است/ پرونده تتلو در حال اتخاذ تصمیم است

در کنار تمامی هرج و مرج های آن روز ها، نحوه مدیریت مسئله جنگ با رژیم بعث مسئله اول مدیریت کشور بود. نکته قابل توجه جنگ این بود که به موازات چنین اتفاقاتی، فرماندهان و نیرو های نظامی ایران با طراحی عملیات های ثامن الائمه و طریق القدس هم حصر آبادان را شکستند و هم شهر بستان و بسیاری از روستا ها و پاسگاه های مرزی را آزاد کردند.

انقلابی که در روز های ابتدایی خود دچار اختلاف افکنی به وسیله گروهک ها در میان مردم شده بود امروز مقتدارنه فضای داخل کشور و منطقه را مدیریت می کند. بی شک حمایت های مردمی در مسئله جنگ چه در زمان دفاع مقدس و چه در هر زمان دیگری شاه کلید پیروزی های بزرگ خواهد بود.

 

برچسب ها :دفاع مقدس ، رهبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.